يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 67087
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
درتظاهرات هفتگی کفر قدوم:

​۸ فلسطینی از جمله یک خبرنگار، به دست نظامیان اسرائیلی مجروح شدند

قم نيوز : نظامیان اسرائیلی با حمله به تظاهرات هفتگی و مسالمت آمیز روستای کفر قدوم علیه دیوار حائل غیرقانونی، ۸ تن از جمله فیلمبردار تلویزیون فلسطین را مجروح ساختند.
​۸ فلسطینی از جمله یک خبرنگار، به دست نظامیان اسرائیلی مجروح شدند
​۸ فلسطینی از جمله یک خبرنگار، به دست نظامیان اسرائیلی مجروح شدند
به گزارش قم نیوز ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در حمله  به راهپیمایی هفتگی روستای کفر قدوم در شرق منطقه شمالی کرانه باختری شهر قلیلیا، 8 فلسطینی از جمله یک خبرنگار را مجروح کرد. این حادثه زمانی رخ داد که تظاهرکنندگان در راهپیمایی مسالمت آمیز اعتراض شان را علیه دیوار حائل غیرقانونی و بسته شدن جاده اصلی این روستا از 15 سال پیش تاکنون نشان دادند.

مراد اشتوی، هماهنگ کننده رسانه ای کمیته مردمی علیه دیوار حائل و  استعماری در کفر قدوم  گفت: نظامیان با شلیک گلوله های مرگبار، گلوله های پلاستیکی و گاز  اشک آور سعی علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند.

ویافزود: نظامیان رژیم اسرائیل لوری ثمن، یک فیلمبردار تلویزیون فلسطین و 4 تن دیگر را با شلیک گلوله های پلاستیکی مجروح ساختند. دو فلسطینی دیگر نیزاز جمله اعضای شورای انقلابی فتح، در اثر استنشاق شدید گاز اشک آورآسیب دیدند.

عبدالله علی یک فلسطینی دیگر هنگام گریز از دست نظامیان و سقوط از ناحیه دو بازو دچار شکستگی شد. نظامیان اسرائیل همچنین به خانه او یورش برده، پنجره های منزل و اتومبیلش را شکستند.

گفتنی است وزارت اطلاعات فلسطین  حمله اسرائیل به اموال مردمی  از جمله منازل و اتومبیل های آن ها را محکوم کرد. این وزارت‌خانه همچنین مجروح ساختن یک خبرنگار  را از ناحیه پا، هنگام انجام وظیفه درصحنه راهپیمایی های مسالمت آمیز محکوم ساخته و گفت: این اقدامات بخشی از سیاست های اسرائیل علیه رسانه ها درفلسطین و بخشی از جنایات و نقض حقوق های آشکار آن ها است.

این وزارتخانه در یک کنفرانس خبری، سرکوب دائمی و نقض حقوق خبرنگاران و رسانه  های خبری فلسطینی را در سرزمین های اشغالی محکوم کرد.

انتهاي پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchqvn-.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما