سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 67174
منبع : ایسنا
38 سال با جهاددانشگاهی

سرمایه جهاددانشگاهی، ذهن جوان خلاق ایرانی است

قم نيوز : رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه سرمایه جهاددانشگاهی، ذهن جوانان خلاق ایرانی است که با چاشنی معنویت و خدا محوری و وطن دوستی توانسته ناممکن ها را ممکن سازد، گفت: حرکت جهاددانشگاهی در سال‌های پس از انقلاب بهترین الگو برای حل مشکلات امروز کشور و عبور از شرایط حساس کنونی است.
سرمایه جهاددانشگاهی، ذهن جوان خلاق ایرانی است
سرمایه جهاددانشگاهی، ذهن جوان خلاق ایرانی است
به گزارش قم نیوز محمد حیدری با بیان اینکه جهاددانشگاهی نهادی مبارک و مولود انقلاب اسلامی است، افزود: جهاددانشگاهی سمبل انقلابی است که به دنبال اتکای به خود و استیلای تفکر "ما می توانیم" بر ذهنیت پوسیده و انباشته شده "ایرانی نمی داند و نمی تواند" در سال‌های مدید استبداد و استعمار بود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: آنچه جهاددانشگاهی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های پس از جنگ با ساخت، تولید و پژوهش در عرصه‌هایی که روزگاری برای مردم این سرزمین، یک رویا بود محقق کرد. اثبات حرکت مقدس انقلاب اسلامی و احیای روحیه جهادی در تولید علم؛ که حصرها، قفل‌ها و بندهای بسیاری را از پای ملت ایران باز کرد.

حیدری با بیان اینکه جهاددانشگاهی در واقع نهادی عمومی است، اظهار کرد: این نهاد با انعطاف خاصی که در بنیان حرکت جهادگرانه او وجود دارد به دنبال رفع خلاهای موجود در بخش علمی، آموزشی، فرهنگی و عرصه های فناورانه است، در این سالها نیز این حرکت به رغم وجود چالش ها و دشواری های بسیار با قدرت ادامه یافته است.

وی گفت: در روزهایی که انقلاب اسلامی ایران در پیچ های سخت و تند تاریخی خود قراردارد، عاملی که می تواند معادلات را همچون دوران جنگ تحمیلی بر هم بزند و کار را برای دشمنان ما سخت‌تر از گذشته کند، حفظ روحیه جهادی و نهادهایی چون جهاددانشگاهی هستند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: جهاددانشگاهی طی سال‌های فعالیت خود توانست ایران را از یک کشور صرفا مصرف کننده در بسیاری از عرصه‌های حساس علمی به یک کشور پیشرو و مولد و الگو در جهان تبدیل کند؛ امروز حرکت گسترده جهاد در عرصه های پژوهشی از جمله سلول درمانی و... برای اکثر کشورهای جهان یک رویا است.

وی گفت: وقتی که مشکلات کشور را در بخش های مختلف مشاهده می کنیم، با بررسی حرکت جهاد در سخت ترین و حساس ترین شاخه های علمی، فنی، تخصصی، درمانی و.... به این نتیجه می رسیم که قطعا اگر همین روحیه در همه بخش های کشور وجود داشت امروز مجبور نبودیم میلیاردها دلار صرف ورود کالاهایی کنیم که از نام بردن برخی از آن ها شرمنده می‌شویم. قطعا کشوری که به دنبال احیای روحیه قدرت ملی است باید از چنین الگویی صیانت کرده و آن را در همه بخش ها توسعه دهد.

حیدری با بیان اینکه سرمایه جهاددانشگاهی، ذهن جوانان خلاق ایرانی است که با چاشنی معنویت و خدا محوری و وطن دوستی که سفارش اولیای دین است توانسته است ناممکن ها را ممکن سازد؛ زمانی که با این ظرفیت توانسته ایم این چنین دشمنان را مستاصل کنیم باید همین رویکرد را در همه بخش ها داشته باشیم تا دیگر هیچ روزنه ای برای نفوذ دشمنان در کالبد نظام و جامعه اسلامی وجود نداشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی قم اظهارکرد: جهاددانشگاهی نهاد امید است زیرا از بنیاد معرفت زاینده الهی و مکتب اهل بیت(ع) و انتظار الهام گرفته است؛ نا امیدی در این نهاد جایی ندارد زیرا علم خواهی و ترقی خواهی و گره گشایی، مهمترین سرمایه هایی هستند که جهاد را تا امروز حفظ کرده و مایه دلگرمی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: عنایت ویژه مقام معظم رهبری به جهاددانشگاهی در هر سال و تعریف‌های مستمر ایشان در مجامع گوناگون به دلیل همین توان افزایی بود که این نهاد مبارک توانست در بخش های مختلف کشور ایجاد کند؛ قطعا چنین الگوی موفقی است که می تواند شعار استقلال طلبی این انقلاب را محقق کند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdceez8p.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما