سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : 67189
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مطرح کرد

عقد قرارداد با 240 نفر برای شرکت در طرح کارورزی در قم

قم نيوز : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: افراد ثبت نام کننده دارای واجد شرایط برای طرح کارورزی در استان 906 نفر بود و 240 نفر از آن‌ها در نهایت برای شرکت در این طرح قرارداد بستند.
مصطفی کاویانی
مصطفی کاویانی
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی با اشاره به طرح کارورزی اظهار کرد: متقاضیان در این طرح پس از ثبت نام چهار تا 6 ماه در یک واحد تولیدی مشغول به کار می‌شدند و حداقل معادل یک سوم حقوق کارگر را به عنوان کمک هزینه می‌گرفتند، همچنین افراد در طرح بیمه کارورزی، بیمه مسؤولیت‌ می‌شدند و در صورت اشتغال در واحد تولیدی پس از پایان طرح، دو سال حق بیمه کارفرمای آن‌ها را دولت پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: کسانی می‌توانستند در طرح کارورزی شرکت کنند که سه سال از فارغ التحصیلی آن‌ها نمی‌گذشت و دارای کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی بودند، به دلیل این شرایط از همان ابتدا تصور می‌شد که استقبال متوسطی از طرح کارورزی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، محدودیتی در بحث ثبت نام وجود نداشت و افراد با داشتن تابعیت ایرانی و سن بالای 15 سال می‌توانستند که در این طرح ثبت نام کنند، با وجود این که در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، کمک هزینه ای به افراد پرداخت نمی‌شد، اما استقبال بیشتری از این طرح نسبت به طرح کارورزی شد.

کاویانی خروجی دانشگاه‌های استان قم را متناسب با نیازهای واحدهای تولیدی ندانست و تصریح کرد: فارغ التحصیلان در دانشگاه‌ها برای انجام کارهای اداری تربیت می‌شوند.

وی یادآور شد: سهمیه استان قم در طرح کارورزی، 1755 نفر بود، اما افراد ثبت نام کننده واجد شرایط برای این طرح در استان 906 نفر بود و 240 نفر از آن‌ها در نهایت برای شرکت در طرح قرارداد منعقد کردند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcao6ni.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما