کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داعیه‌دار ولایت نمی‌تواند با نظام بیگانه باشد

خبرگزاری فارس , 25 ارديبهشت 1391 ساعت 10:03

قم نیوز: امام جمعه قم گفت: محبت حضرت زهرا (س) و ولایت‌پذیری عجین هستند و کسی که داعیه ولایت دارد نمی‌تواند با نظام اسلامی بیگانه باشد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در دیدار با خانواده‌های کارمندان و مسوولان استانداری قم ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: وجود حضرت زهرا (س) و تولد ایشان در همه هستی تاثیر بزرگی داشت و ایشان واسطه بین مقام رسالت و امامت بودند.

وی با اشاره به نزول جبرئیل امین بر ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: این امر نشان دهنده فضیلت والای حضرت زهرا(س) و سنخیت جبرئیل و ایشان است.

سعیدی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) از دو بعد فرشته خویی و انسانی بهره‌مند بودند که حضرت جبرئیل می‌توانست بر ایشان نازل شود.

وی با تاکید بر اینکه بانوان از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند، عنوان کرد: برای الگوگیری و شناخت حضرت فاطمه (س) باید در قرآن و روایات اهل بیت تأمل کرده و با مطالعه در زندگی ایشان با عقاید، اخلاق و اعمال حضرت زهرا (س) آشنا شد.

امام جمعه قم با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی حضرت فاطمه زهرا (س) ولایتمداری بود، خاطرنشان کرد: ایشان در برابر ظلم ایستادگی کردند، منافین را معرفی و پرده از چهره نفاق برداشتند، در عرصه خانه مادر و همسری برجسته بودند، در کار منزل انصاف و تعادل را حفظ و امور را با خادمه منزل تقسیم می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت فرزندانی همچون امام مجتبی (ع)، ابا عبدالله (ع)، ام کلثوم و حضرت زینب (س) بیانگر عظمت، برجستگی و نمونه بودن ایشان در امر تربیت است.

سعیدی بیان داشت: در زمان ما نیز شخصیتی مانند حضرت امام (ره) راه حضرت زهرا (س) را ادامه داده و مانند مادر شهیده و مظلومه خویش در برابر طغیان طاغوت ایستادگی کردند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: اگر کسی مدعی ولایت و دوستی حضرت زهرا (س) است نمی‌تواند امام خمینی (ره)، شهیدان میهن اسلامی، حکومت جمهوری و نهضت اسلامی ایران را قبول نداشته باشد.

تولیت آستانه مقدسه قم خاطرنشان کرد: اگر کسی داعیه ولایی بودن داشته باشد و نسبت به انقلابی که برخاسته از نهضت حضرت فاطمه زهرا (س) است بیگانه باشد، ولایتش ناقص است و باید در این امر تأمل و تجدید‌نظر کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 6719

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/6719/داعیه-دار-ولایت-نمی-تواند-نظام-بیگانه-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir