دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 6719

داعیه‌دار ولایت نمی‌تواند با نظام بیگانه باشد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: محبت حضرت زهرا (س) و ولایت‌پذیری عجین هستند و کسی که داعیه ولایت دارد نمی‌تواند با نظام اسلامی بیگانه باشد.
داعیه‌دار ولایت نمی‌تواند با نظام بیگانه باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در دیدار با خانواده‌های کارمندان و مسوولان استانداری قم ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: وجود حضرت زهرا (س) و تولد ایشان در همه هستی تاثیر بزرگی داشت و ایشان واسطه بین مقام رسالت و امامت بودند.

وی با اشاره به نزول جبرئیل امین بر ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: این امر نشان دهنده فضیلت والای حضرت زهرا(س) و سنخیت جبرئیل و ایشان است.

سعیدی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) از دو بعد فرشته خویی و انسانی بهره‌مند بودند که حضرت جبرئیل می‌توانست بر ایشان نازل شود.

وی با تاکید بر اینکه بانوان از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند، عنوان کرد: برای الگوگیری و شناخت حضرت فاطمه (س) باید در قرآن و روایات اهل بیت تأمل کرده و با مطالعه در زندگی ایشان با عقاید، اخلاق و اعمال حضرت زهرا (س) آشنا شد.

امام جمعه قم با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی حضرت فاطمه زهرا (س) ولایتمداری بود، خاطرنشان کرد: ایشان در برابر ظلم ایستادگی کردند، منافین را معرفی و پرده از چهره نفاق برداشتند، در عرصه خانه مادر و همسری برجسته بودند، در کار منزل انصاف و تعادل را حفظ و امور را با خادمه منزل تقسیم می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: تربیت فرزندانی همچون امام مجتبی (ع)، ابا عبدالله (ع)، ام کلثوم و حضرت زینب (س) بیانگر عظمت، برجستگی و نمونه بودن ایشان در امر تربیت است.

سعیدی بیان داشت: در زمان ما نیز شخصیتی مانند حضرت امام (ره) راه حضرت زهرا (س) را ادامه داده و مانند مادر شهیده و مظلومه خویش در برابر طغیان طاغوت ایستادگی کردند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: اگر کسی مدعی ولایت و دوستی حضرت زهرا (س) است نمی‌تواند امام خمینی (ره)، شهیدان میهن اسلامی، حکومت جمهوری و نهضت اسلامی ایران را قبول نداشته باشد.

تولیت آستانه مقدسه قم خاطرنشان کرد: اگر کسی داعیه ولایی بودن داشته باشد و نسبت به انقلابی که برخاسته از نهضت حضرت فاطمه زهرا (س) است بیگانه باشد، ولایتش ناقص است و باید در این امر تأمل و تجدید‌نظر کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.z8pbjh8fo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما