سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : 67190
منبع : خبرگزاری فارس
رتبه سوم کنکور:

برای رتبه تک رقمی درس نخواندم/کلاس خصوصی نرفتم

قم نيوز : نفر سوم کنکور گروه آموزشی علوم ریاضی گفت: هیچگاه برای کسب رتبه تک رقمی درس نخواندم و فقط تلاش می‌کردم رتبه‌ای کسب کنم تا در رشته ای که دوست دارم بتوانم درس بخوانم، به همین خاطر کسب این رتبه تازه اول کار من است و باید برای موفقیت در رشته ای که انتخاب می‌کنم، تلاش کنم.
برای رتبه تک رقمی درس نخواندم/کلاس خصوصی نرفتم
برای رتبه تک رقمی درس نخواندم/کلاس خصوصی نرفتم
به گزارش قم نیوز هر ساله خیلی از داوطلبان کنکوری مطالعه خود را با هدف و یا آرزوی رتبه برتر شدن در کنکور سراسری آن سال شروع می‌کنند، اما تنها تعداد کمی از آنها در ادامه راه هدف خود را فراموش نکرده و با جدیت به تلاش خود ادامه می‌دهند و در مقابل خیلی از آنها در این مسیر به فعالیت‌های عادی خود می‌پردازند و رویای رتبه برتر شدن را به فراموشی می‌سپارند.

اما افرادی که این آرزو را در دل می‌پرورانند باید بدانند که رتبه برتر شدن در کنکور و قبول شدن در دانشگاه شریف و تهران و دیگر دانشگاه‌های معتبر کار چندان ساده ای نیست و پشتکار و همت والایی را می‌طلبد و نیازمند شرایط خاصی همچون دل کندن از بسیاری از کارهای روزمره و تمرکز برای موفقیت در کنکور را دارد.

البته در این مسیر علاوه بر تلاش خود فرد، عوامل دیگری همچون کارکردن با اساتید با تجربه و آشنا به کنکور‌های اخیر، کتاب کمک آموزشی خوب و استاندارد، ساعت مطالعه بالا و افزایش بازده مطالعاتی، آشنایی با شیوه‌های صحیح تست زنی، شرکت در آزمون‌های آزمایشی استاندارد، داشتن یک مشاور کار بلد در حوزه کنکور نیز بستگی دارد.
 

هیچگاه برای کسب رتبه تک رقمی درس نخواندم

بهار رادمهر دانش آموز قمی و نفر سوم کنکور در گروه آموزشی علوم ریاضی، عامل اصلی موفقیت خود را توکل بر خدا دانست و گفت: در مسیر کنکور فشارها و سختی‌های زیادی وجود دارند که تنها با توکل بر خدا می‌توان بر آنها غلبه کرد و من نیز با توکل و عنایت خداوند متعال توانستم تمامی سختی‌ها را پشت سر بگذارم و موفق شوم.

وی افزود: کسب رتبه برتر در کنکور برای خانواده و اطرافیانم خیلی خوشحال کننده بود که البته من این موفقیت را متعلق به تمام همشهریان عزیز خود می‌دانم و آن را مدیون زحمات پدر و مادر، اساتید و برادر خوبم هستم که خود ایشان نیز در سال 94، رتبه برتر کنکور را کسب کرده است.

رتبه سوم گروه آموزشی علوم ریاضی با اشاره به نحوه درس خواندنش برای کنکور تصریح کرد: در مسیر درس خواندن برای کنکور از کلاس‌هایی که در مدرسه برگزار می‌شد استفاده می‌کردم و با توجه به سطح علمی مدرسه‌ و اساتید خوبمان دیگر نیاز نمی دیدم تا در کلاسهای بیرون نیز حضور پیدا کنم و تنها در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم.


4 تا 9 ساعت درس می خواندم

رادمهر بیان کرد: در روزهایی که مدرسه می‌رفتم، به صورت میانگین4 ساعت درس می‌خواندم و در روزهایی هم که مدرسه نمی رفتم، بیش از 9 ساعت از وقتم را به درس خواندن اختصاص می‌دادم.

وی خاطرنشان کرد: البته در درس خواندن کیفیت برایم مهم بود نه کمیت. یعنی اگر روزی یک ساعت هم درس می‌خواندم سعی می‌کردم آن را با عمق بخوانم و این تنها زمانی به دست می‌آید که فرد هنگام درس خواندن حتی اسم خود را نیز فراموش کند و تمام حواس خود را متمرکز درس کند.

رتبه سوم گروه آموزشی علوم ریاضی کسب رتبه برتر در کنکور را نتیجه تلاش و برنامه ریزی دانست و گفت: اگر کسی قصد دارد در کنکور رتبه برتر را کسب کند باید تمام هم و غم خود را در این مسیر بگذارد و با تلاش و برنامه ریزی شانس خود را برای کسب رتبه تک رقمی در کنکور بالا ببرد.

وی با اشاره به زحمات بی دریغ خانواده اش در موفقیت خود تاکید کرد: واقعا از صمیم قلب از خانواده ام تشکر می‌کنم که در تمام این مدت مثل کوه پشتم بودند به نحوی که وقتی در روزهای منتهی به کنکور روحیه ام به هم می‌ریخت، مادرم از اداره اش مرخصی می‌گرفت تا در کنارم باشند و پدرم با وجود اینکه شغلش در قم نیست، مدام با بنده در تماس بود و به آرامش دعوتم می‌کرد و می‌گفت که هر رتبه ای که کسب کنی، ما باز هم به تو افتخار می‌کنیم. برادرم هم با حجم زیاد درسهایش از هیچ کمکی فروگذار نکرده و همیشه سوالاتم را با حوصله پاسخ می‌داد.
 

برای رتبه تک رقمی درس نخواندم

رادمهر یادآور شد: هیچگاه برای کسب رتبه تک رقمی درس نخواندم و فقط تلاش می‌کردم رتبه ای کسب کنم تا در رشته ای که دوست دارم بتوانم درس بخوانم به همین خاطر کسب این رتبه تازه اول کار من است و باید برای موفقیت در رشته ای که انتخاب می‌کنم، تلاش کنم.

وی با اشاره به مشکل بیکاری گفت: متاسفانه مشکل بیکاری در جامعه حقیقتی انکارناپذیر است و امیدوارم که بتوانم پس از اتمام تحصیلات آکادمیک، به عنوان یک مهندس کاربلد، ایده‌های نو داشته باشم و گره ای از این مشکل باز کنم.

رتبه سوم گروه آموزشی علوم ریاضی در پایان توصیه ای به پشت کنکوری‌ها کرد و افزود: توصیه بنده به عزیزان پشت کنکوری این است که فارغ از این فکر که چه رتبه ای در کنکور بیاورند، با تمام قوا فقط درس بخوانند و خودشان را درگیر حاشیه‌های کنکور نکنند و با خود بگویند که الان فقط باید درس بخوانم و لاغیر.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdccxsqe.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

فرید
سلام.خودمونم میدونیم که نرفتن به کلاس خصوصی دروغ محض هستش.
خدارو شکر من سالهاست تحصیلات دانشگاهیم تموم شده و وارد بازار کار شدم ولی همون چند سال دبیرستانی که مشغول مطالعه کنکور بودم، دوستان خودم که جزو نفرات برتر کنکور بودن .در تلویزیون مصاحبه شون پخش شد و همشون گفتن که کلاس خصوصی نرفتن، درصورتیکه من میدونم چه کلاسهایی رفتن و چه معلمهایی گرفتن.
بیاین نه به مردم دروغ بگیم....نه اونهارو به دروغ گفتن عادت ردیم