کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگی اموراقتصادی ومنابع انسانی استاندار قم:

افزایش بی دلیل قیمت نان مصداق اخلال در نظم عمومی است

برخورد با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت ها

خبرگزاری فارس , 10 مرداد 1397 ساعت 23:23

معاون هماهنگی اموراقتصادی ومنابع انسانی استاندار قم با بیان اینکه هیچ کدام از مسئولین استان مخالف افزایش قیمت‌ها نیستند، اظهار کرد: افزایش قیمت باید براساس قانون باشد، و این افزایش بی دلیل اخلال در نظم عمومی است، وباید طبق قانون با آن برخورد شود.


به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری عصر امروز در جلسه کارگروه سیاستگذاری آرد و نان که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به افزایش قیمت‌ها، گفت: به هیچ وجه با افزایش قیمت مخالف نیستیم، می دانیم در چه قسمت‌هایی افزایش قیمت صورت گرفته و راهکارهایی هم برای این موضوع داریم، ولی باید افزایش قیمت‌ها متعارف و براساس شرایطی صورت بگیرد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم، با بیان اینکه باید منتظر ابلاغیه از دولت باشیم، ادامه داد: بنگاه‌ها باید منتظر ابلاغ قیمت‌ها از سازمان تنظیم بازار کشور باشند، تا براساس استان‌ها اعلام شود، تا بتوانیم گامی در این راستا برداریم، پس اکنون این افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اینکه هرکس بخواهد بصورت خودسر افزایش قیمت بدهد، باید با آن برخورد لازم طبق قانون صورت بگیرد، زیرا حقوق مردم و مصداق بارز گران فروشی است.

غضنفری با اشاره به ظرفیت مناطق مختلف استان، اظهار کرد: باید سیاستی گذاشته شود تا تراکم تأسیس نانوایی در یک منطقه از بین برود، و مجوزی برای تأسیس نانوایی در مناطقی که دیگر طرفیت این بنگاه را ندارد داده نشود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم،  با بیان اینکه نمی‌خواهیم جلوی کسب و کار مردم را بگیریم، اظهار کرد: نمی‌گوییم مجوز تأسیس نانوایی داده نشود، مجوز را با شرایطی مانند اینکه جانمایی از طرف اتحادیه باشد، باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم به دنبال عدالت هستند، گفت: باید جلوی اخلال گران در قضیه نان گرفته شود، و طبق قانون با گران فروشان برخورد شود.

غضنفری با اشاره به اینکه باید از  سوء استفاده از شرایط جلوگیری شود، ادامه داد: باید برای مردم شرایط آسانی را ایجاد کنیم، نانوایی‌ها باید شرایطی داشته باشند که هم نان به قیمت دولتی و هم به قیمت گران‌تر را داشته باشند، و هرکس می‌توانست نان گران را بخرد، نه اینکه نانوایی فقط نان به قیمت گران عرضه کند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی ومنابع انسانی استانداری قم، با بیان اینکه هیچ کدام از مسئولین استان مخالف افزایش قیمت‌ها نیستند، اظهار کرد: افزایش قیمت باید براساس قانون باشد، و کسی خودسر این افزایش قیمت را نداشته باشد، این عمل مصداق اخلال در نظم عمومی است، وباید طبق قانون با آن برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه نباید سختگیری بی مورد صورت بگیرد، گفت: تا زمانی که فشار به مصرف کننده نیامده است، مشکلی پیش نمی‌آید، اگر در بحث نان مقداری افزایش قیمت داشتیم ولی در کنار آن افزایش وزن نان هم بود، مشکل خاصی نیست و نباید با آن برخوردی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 67242

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67242/افزایش-بی-دلیل-قیمت-نان-مصداق-اخلال-نظم-عمومی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir