شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 67352
منبع : خبرگزاری فارس
معاون استاندار قم مطرح کرد

برخورد قاطعانه با هرگونه اخلال در بازار در قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: کمیته ای شامل اعضای دستگاه‌های مختلف با موارد اخلال در بازار در استان به صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد.
برخورد قاطعانه با هرگونه اخلال در بازار در قم
برخورد قاطعانه با هرگونه اخلال در بازار در قم
به گزار ش قم نیوز مهرداد غضنفری امروز با اشاره به روال برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار کرد: در این جلسات گزارشی از وضعیت تغییر قیمت کالاها در استان ارائه می‌شود و در خصوص تغییرات نامتعارف قیمت‌ها و مصادیق گران فروشی در قم بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اقلامی که مشمول نرخ گذاری هستند و برخلاف مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار دارای رشد قیمت باشند، از طریق اتحادیه‌ها، اصناف و کمیسیون نظارت به تعزیرات ارجاع داده خواهند شد تا براساس قانون با این موارد برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: بازرسان اتاق اصناف استان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 9 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی قم داشتند که 700 مورد تخلف از جمله 140 مورد گران فروشی مشاهده کردند، برای این موارد، پرونده تشکیل شد و به تعزیرات ارجاع پیدا کرد.

غضنفری با اشاره به اینکه برخی در وضعیت کنونی به دنبال سودجویی و اخلال در بازار هستند اظهار کرد: کمیته ای شامل دستگاه‌های مختلف با موارد اخلال در بازار در استان به صورت قاطعانه برخورد می‌کند، 

وی ادامه داد: درخواست‌هایی برای افزایش قیمت کالاها در استان قم داده می‌شود که در یک فرآیند کارشناسی شده توسط کمیته ای مورد بررسی قرار می‌گیرد و در چارچوب اختیارات تصمیم گرفته می‌شود تا هم حقوق مصرف کنندگان و هم حقوق تولیدکنندگان حفظ شود، ملاک ما در این خصوص قانون است و با اقدامات خودسرانه بدون ضابطه برخورد می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها که در زمینه تنظیم بازار اثرگذار هستند، باید با حساسیت در این زمینه ورود کنند. ستادی در استان برای مقابله با احتکار شکل گرفته است و برخورد شدید قانونی با این موارد صورت خواهد گرفت.

وی تاکیدکرد: رفتارهایی همچون احتکار در راستای سیاست‌گذاری‌های دشمن علیه کشورمان است که با چنین اقداماتی برخورد قاطعانه صورت می گیرد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcci1qe.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما