کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با خادم حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) مطرح شد

شغلم نوکری اهل بیت(ع) است/خادمی از مشهد تا قم

خبرگزاری فارس , 15 مرداد 1397 ساعت 12:36

خیلی‌ افراد آرزوی خادمی حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را دارند ولی خوش زبان توفیق هر دو خدمت را دارد و بر آن می‌بالد و حاضر نیست هیچ کاری را جایگزین این کار کند.


به گزارش قم نیوز  نزدیک 40 سال است که قرعه خدمت در جوار بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) به نامش رقم خورده در حالی که سابقه استخدامی علی خوش زبان در آستان قدس رضوی به نیم قرن می‌رسد.
وی تحصیلات خود را در دانشکده الهیات و معارف اسلامی ادامه داد و دوره‌های مدیریتی را گذراند و پس از انقلاب به عنوان رئیس تشریفات حرم امام رضا(ع) منصوب شد.
این خادم از زمان فوت پدرش یاد می‌کند و 13 ساله بود که مادرش او را به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) برد و از این امام خواست در حقش پدری کند و از آن زمان تاکنون این امر را در لحظات زندگی خود احساس کرده است.

 
مدیون عنایت‌های امام رضا(ع) هستم
چندین سال است که پرتو عنایت امام رضا(ع) بر زندگی این خادم نورافشانی می‌کند و در همه اوقات توجه حضرت به خود را احساس کرده و از این امر شرمنده است.
وی از علاقه‌اش به آقا علی بن موسی الرضا(ع) می‌گوید و اینکه در حد توان کار می‌کند تا در پیشگاه حضرت شرمنده نشود زیرا خود را مدیون عنایت‌های ایشان می‌داند.
 هنوز زوج‌های جوانی به او مراجعه می‌کنند و از خاطرات دوران عقد خود می‌گویند که به زیارت حضرت تشرف پیدا کرده بودند و غذای تبرکی حضرت نصیبشان شده بود و این خاطره شیرین در ذهنشان مانده است و از آن به نیکی یاد می‌کنند.
این خادم حرم امام رضا(ع) پاسخ به درخواست زائران را از وظایف و افتخارات خود می‌داند و می‌گوید: سابقه نداشته کسی به بنده مراجعه کند و درخواستش بی‌پاسخ بماند تا اندازه توان در خدمت زائران بوده‌ام.
وی در زمینه احساس خود برای خدمت در حرم می‌گوید: حضرت رضا(ع) به طور مستقیم به بنده عنایت دارند. نسبت به این امر شوق و شعف عجیب دارم بنابراین سعی می‌کنم به هر نحوی خود را به حرم ایشان برسانم و حضور در حرم را ترک نمی‌کنم.
 این خادم اهل بیت(ع) خاطرات زیادی دارد که از نزدیک و به طور مستقیم آنها را لمس کرده که در بیان یکی از آنها می‌گوید: فردی به طور کامل فلج بود و نمی‌توانست حرکت کند؛ در شب 19 ماه رمضان در مراسم قرآن سر گرفتن با توسل به حضرت رضا(ع) شفا پیدا کرد و عصاها را کنار گذاشت و حرکت کرد.
 
همه می‌توانند مشمول کرامت امام رضا(ع) شوند
وی معتقد است: همه افراد می‌توانند از این کرامات و مراتب خاص بهره‌مند شوند. تنها مسئله این است که امام رضا(ع) را به عنوان ولی خدا قبول کنند و به این اندازه درک برسند که می‌توانند از کرامت حضرت بهره‌مند شوند.
خوش زبان در هنگام گرفتاری اغلب حضرت زهرا(س) را واسطه قرار می‌دهد و در بیان علت آن می‌گوید: احساس می‌کنم اینگونه سریع‌تر پاسخ دریافت می‌کنم و حتی برخی اوقات حضرت معصومه(س) را برای حوائج خود واسطه قرار می‌دهم.

 
خادم از نظر اخلاق و رفتار باید الگو باشد
وی یک خادم را اینگونه توصیف می‌کند: یک خادم از نظر اخلاق و رفتار الگو و نسبت به زائران حضرت رضا(ع) متواضع است و عمل به واجبات و ترک محرمات اساس کارش است.
این خادم حرم امام رضا(ع) معتقد است هر فرد می‌تواند در هر مکانی خادم باشد و خدمت کند و خدمت و خادمی منحصر به داخل حرم مطهر نیست به طوری که افرادی به عنوان خادم‌یار در سراسر ایران در قالب اموری مانند پزشکی، کشاورزی، مهندسی و... خدمت خود را به حضرت ارائه می‌کنند.
وی از امام رضا(ع) تقاضای عاقبت به خیری دارد و شکرگزار است که در هیچ شرایطی او را تنها نگذاشتند و به عنوان پشتیبان و حامی ایشان بوده‌اند.
این خادم حلقه اتصال خود را با خادمی حضرت معصومه(س) تکمیل کرده و 23 سال توفیق خدمت به کریمه اهل بیت(س) را داشته است.
با کمال افتخار هر ماه در شرایط سخت سرما و گرما با طی کردن مسافت طولانی خود را به خدمت کریمه اهل بیت(س) می‌رساند ولی هیچ سختی احساس نمی‌کند.
وی در زمینه برآورده شدن حوائج خود می‌گوید: برخی اوقات امام رضا(ع) از روی مصلحت اندیشی برخی درخواست‌ها را تعویق می‌انداختند.
خوش‌زبان تصریح می‌کند: حضرت معصومه(س) تقاضا نکرده سریع جواب می‌دهند. هر روز بیشتر از گذشته حضور و توجه بانوی کرامت(س) را احساس کرده و بارها در سفرهای خود این امر را لمس کردم.

 
پیگیری کسب رضایت و آسایش زائران
این خادم حرم حضرت معصومه(س) بزرگترین آرزوی خود را رضایت و آسایش زائران عنوان می‌کند و معتقد است: اگر مقام و منزلت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) درک شود سریع‌تر می‌توان به مقصود رسید زیرا ارتباط عجیبی بین این خواهر و برادر وجود دارد به طوری که با توصیه حضرت معصومه(س) می‌توان مشمول عنایت امام رضا(ع) شد.
وی همانگونه که در این دنیا لطف ائمه اطهار(ع) را احساس کرده تمایل دارد آن دنیا نیز در خدمت این خاندان باشد و با شنیدن این جمله که خیلی‌ها دوست دارند جای شما باشند می‌گوید: من حاضر نیستم هیچ کاری را جایگزین این کار کنم و نوکری اهل بیت(ع) را با هیچ شغلی عوض نمی‌کنم.
خوش زبان پلی بین خواهر و برادر زده تا در حوائج خود عنایت آنها را احساس کند و با واسطه قرار دادن آنها به قرب الی الله برسد و اینگونه راه را برای کسب عنایت و وصال گشوده است.


انتهای پیام/138


کد مطلب: 67466

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67466/شغلم-نوکری-اهل-بیت-ع-خادمی-مشهد-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir