سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 67499
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

روحیه جهادی مهمترین رکن موفقیت جهاددانشگاهی بوده است

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، روحیه جهادی را مهمترین رکن موفقیت جهاددانشگاهی در شرایط حساس کشور دانست.
روحیه جهادی مهمترین رکن موفقیت جهاددانشگاهی بوده است
روحیه جهادی مهمترین رکن موفقیت جهاددانشگاهی بوده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ظهر امروز با حضور در جهاددانشگاهی قم و با تبریک روز جهاددانشگاهی گفت: قرار داد و عنوان کرد: خدمات جهاد دانشگاهی  در تولید علم و پژوهش، تحقیقات و پزشکی و به شکل خاص در مسئله بسیار مهم درمان ناباروری و ...  موجب فخر انقلاب اسلامی شد.
وی ادامه داد: یکی از علل توفیق این نهاد این است که دولتی نیست، در مجموعه‌ها و دستگاه‌های کشور هرکدام که وابستگی کمتری به دولت‌ها داشته اند، توفیقات بیشتری کسب کردند، ذلیل دیگر موفقیت جهاددانشگاهی روحیه جهادی است؛ این مردمی بودن و روحیه جهادی داشتن دو عامل پیشرفت این نهاد انقلابی است و اگر محفوظ بماند شاهد خدمات بیشتری هم خواهیم بود.  مخصوصا در این شرایط بسیار حساس که نیاز به کارهای مطالعاتی و تخصصی داریم.  
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: خیلی از معضلاتی که در کشور وجود دارد چه در بحث اقتصاد و چه در مسائل اجتماعی، به دلیل این است که کادر سازی برای این حوزه ها نشده است؛ اعتماد کردیم و هر کاری را به دست هرکسی سپردیم، لذا امروز با این مشکلات و چالش ها روبرو شده ایم.  اگر هر دستگاهی در کار خود به صورت تخصصی سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا کند، موفق خواهد بود و جهاددانشگاهی همواره اینچنین بوده است.  
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه یکی از ویژگی های جهاد دانشگاهی انجام کارهای تخصصی است، افزود: جهاد دانشگاهی جایگاه خوبی در بین مردم و شخصیت‎ها و دانشگاه ها دارد ولی باید خدمات این نهاد را باید بیشتر برای مردم توضیح داد. در عین اینکه نواقص موجود گفته می شود، باید خدمات نیز گفته شود و وقتی در یک مرکزی مثل جهاددانشگاهی این حجم از خدمات ارائه می شود و به اطلاع مردم نرسد، حاصلش یاس و نا امیدی است و جامعه ای که دچار یاس بشود حرکتی در آن پیش نمی رد؛ اطلاع رسانی موفقیت ها حق مردم است.

وی با اشاره به روز خبرنگار نیز گفت: اگر رسانه در مسیر حق، عدالت، راستی و درستی حرکت کند، جامعه در مسیر صلاح و فلاح قرار می‌گیرد، ادامه داد: در کشور ما خبرنگاران پر تلاش‌ترین، صادق‌ترین و در عین حال محروم ترین قشر جامعه هستند، واقعا باید قدر این قشر را دانست، امروز که جنگ ما با دنیا جنگ رسانه ای است، خبرنگاران سربازان خط مقدم این جنگ هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه خداوند از ما می خواهد حق بگوییم، اضافه کرد: خبرنگاران باید حق بگویند و کاری نداشته باشند این حق گفتن به نفع و ضرر چه کسی است. در رسانه باید به دنبال اقامه حق و عدالت باشیم، عدالت هدف پیامبران و اولیا الهی بوده است، اگر ما هر کاری انجام دهیم ولی عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد، کاری انجام نشده است. رسالت انقلاب اسلامی اقامه حق و عدل بوده است و رسانه‌ها برای پیشبرد این هدف باید کمک کنند.    
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه معیار سنجش توفیقات سیر بر محور حق و حرکت در مسیر اقامه عدل است، افزود: اگر در جامعه‌ای  باطل رواج پیدا کند، آن جامعه روی خوشبختی را نمی بیند. ریل گذاری جامعه اسلامی باید در جهت حق باشد؛ باید توفیقات را باید با عدالت بسنجیم و باید ببینیم تا چه حد در اقدامات در جهت اقامه حق گام برداشتیم، رسانه در این حوزه بسیار می تواند کمک کنند.
وی تاکید کرد: رسانه نباید ملاحظه احدی را بکند و به دنبال ترویج و اقامه حق باشد، اگر حق مشخص شود، رهروان حق و رهروان باطل نیز مشخص میشود، نباید در اقدامات، شخص ملاک قرار بگیرد؛ اشخاص نمیتوانند حق باشند و حق چیزی فراتر از اشخاص است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: بعد از جلب رضایت پروردگار باید به دنبال جلب رضایت مردم باشیم، رضایت مسئولین نباید مورد توجه باشد. مردم لشکریان خداوند هستند و باید به دنبال جلب رضایت آن ها باشیم، اگر اینگونه شد به خودی خود رضایت مسئولینی که خدایی و مردمی باشند به دست می‌آید.  
وی افزود: خبرگزاری‌های حق محور هستند که باید افکار عمومی جامعه را روشن کنند تا تحت تاثیر القائات شیطانی رسانه های استکباری قرار نگیرند. اگر شما به دنبال عدالت بوده و حق بگویید اعتماد مردم را از دست نمی دهید و رسانه های معاند نمیتواند جایگاهی در بین مردم و نسل جوان داشته باشد.  

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceoe8p.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما