کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرنگار مهر در قم رتبه برتر جشنواره حوزه ایثار و شهادت را کسب کرد

خبرگزاری مهر , 16 مرداد 1397 ساعت 17:15

«مهدی بخشی»، خبرنگار خبرگزاری مهر قم رتبه سوم چهارمین جشنواره تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت را کسب کرد.


به گزارش قم نیوز مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت صبح سه‌شنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد که در این مراسم از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

۱۳۵۰ اثر توسط ۷۳۴ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره تجلیل از خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت ارسال شده بود که در بخش گزارش استانی، «مهدی بخشی سورکی» خبرنگار خبرگزاری مهر در استان قم توانست رتبه سوم را کسب کند.

موضوع گزارشی که این خبرنگار توانست با نگارش آن رتبه سوم جشنواره خبرنگاران برتر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت را از آن خود کند، گزارشی با عنوان «پایان ۳۰ سال دوری؛ از پاریس تا قم/ شهادت «کمال» برایم افتخار است» بود که مربوط به سفر پدر شهید فرانسوی سال‌های دفاع مقدس، کمال کورسل پس از ۳۰ سال به قم و حضور بر سر مزار این مجاهد فرانسوی بوده است.

ژروم ایمانوئل کورسل تنها شهید اروپایی دفاع مقدس متولد شهر پاریس فرانسه است که پس از تشرف به دین مبین اسلام در سن ۱۵ سالگی به «کمال کورسل» تغییر نام داد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با افکار و اندیشه‌های انقلاب و امام به واسطه خواندن ترجمه سخنرانی‌های حضرت امام آشنا شد و جرقه‌های عدالت خواهی باعث شد تا این مسیر را انتخاب کند و با هجرت به ایران و شهر مقدس قم در مدرسه علمیه حجتیه مشغول به تحصیل علوم اسلامی شد.

با وقوع جنگ تحمیلی این شهید فرانسوی در سال ۶۳ از طریق سپاه بدر که متعلق به مجاهدان عراقی بود به مناطق عملیات اعزام می‌شود و در سال ۶۷ در منطقه عملیات مرصاد بر اثر اصابت گلوله آر پی جی به شهادت ‌رسید.

مزار این شهید مجاهد فرانسوی در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم می‌باشد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 67544

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67544/خبرنگار-مهر-قم-رتبه-برتر-جشنواره-حوزه-ایثار-شهادت-کسب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir