چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 67579
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
اقتصاددان حوزوی:

نقدینگی موجود کشور را باید به سمت تولید و ایجاد اشتغال سوق دهیم

قم نيوز : عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم سوق دادن نقدینگی موجود کشور به سمت رونق تولید و ایجاد اشتغال تاکید کرد.
نقدینگی موجود کشور را باید به سمت تولید و ایجاد اشتغال سوق دهیم
نقدینگی موجود کشور را باید به سمت تولید و ایجاد اشتغال سوق دهیم
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمود عیسوی  اظهار داشت: آنچه مسلم است این که مسئولان باید تولید کنندگان را در این شرایط حساس اقتصادی به درستی حمایت کنند تا ظرفیت ها در این عرصه فعال شده و بدین وسیله شاهد رشد اشتغال در کشور باشیم.

وی افزود: متاسفانه در شرایط کنونی بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی با حداقل ظرفیت خود مشغول به کار هستند و برای این که این وضع اصلاح شود قبل از هر چیز نیاز است که احساس امنیتی از شرایط آینده اقتصادی در کشور به وجود آید تا تولید کننده و سرمایه گذار انگیزه مناسب برای تولید و ایجاد اشتغال را داشته باشد.

این کارشناس و تحلیلگر مسایل اقتصادی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید ضمن شناسایی و رصد مشکلات ساختاری و جدی بخش تولید و صنعت به مساله تحول و پویایی و نیز بهره وری در اقتصاد عنایت و تاکید ویژه ای داشته باشیم و الا با حرکت های مقطعی و تسکین آور نمی توان در دراز مدت نتایج مورد را کسب کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم بعدی ناظر به کنترل نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید است که اتفاقاً در تذکرات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر هیئت دولت با ایشان نیز این مساله بسیار پررنگ و مشهود بود.
نقدینگی موجود در کشور باید به سمت تولید تزریق شود و ما در جاهایی که کشورمان دارای مزیت نسبی است و صنایع داخلی توان رقابت دارند باید سرمایه گذاری مناسب و هوشمندانه ای انجام داده و بکوشیم که به جای صدور مواد خام به سمت تولید کالاهای واسطه ای و نهایی برویم که وابستگی خود را به واردات کالا از خارج به طرز محسوسی به این طریق کاهش دهیم.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcdnk09.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما