سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : 6761
باباخانی خبر داد:

بازرسی بهداشتی از استخر های شنا در قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت قم گفت: در بازرسی‌های انجام شده از استخرهای شنا هیچ گونه تخلف بهداشتی خاصی که منجر به پلمب این اماکن شود مشاهده نشده است.
بازرسی بهداشتی از استخر های شنا در قم
به گزارش قم نیوز، محمدحسین باباخانی با اشاره به نظارت‌های دوره‌ای و دقیق مرکز بهداشت قم از استخرهای شنا در سطح شهر بیان کرد: در بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال جدید تاکنون تخلف بهداشتی که منجر به پلمب این اماکن ورزشی شود، مشاهده نشده است.

وی افزود: نظارت‌ها شامل تاسیسات ابنیه، شرایط ساختمانی استخر، تسهیلات و شرایط بهداشتی است.

کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت قم ادامه داد: نظارت‌ها بسیار دقیق است و نمونه‌برداری و آزمایش‌های میکروب‌شناسی و شیمیایی بر روی آب مورد بهره‌برداری از تمام استخرها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نتیجه آزمایش‌های انجام شده در جدولی به صورت گزارش نوشته می‌شود و بر اساس نتیجه به دست آمده مبنی بر سلامت، تعطیلی و یا اخطار به بخش بازرسی ارسال و مهندسین بازرسی بهداشت محیط اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

بابا خانی در پاسخ به این پرسش که چگونه آب استخرها بهداشتی می‌شود، گفت: تصفیه مدام انجام می‌شود و برای بهینه‌سازی آب به ازای به فرد شناگر، ۳۰ لیتر آب اضافه می‌شود.

کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت قم با تاکید بر اینکه مرکز بهداشت هیچ‌گونه تعهدی در مقابل مسائل اقتصادی استخرهای شنا و دیگر اماکن سطح شهر ندارد، گفت: آنچه برای مرکز بهداشت قم اهمیت دارد سلامتی انسان‌ها است و این امر هیچ جایگزینی برای تغییر ندارد.

وی تصریح کرد: کارشناسان مرکز بهداشت در صورت مشاهده و یا دریافت هرگونه تخلف بهداشتی نسبت به پلمب آن واحد و ارسال پرونده به دادگاه کوتاهی نمی‌کنند.

باباخانی به تشکیل کارگاه آموزشی برای مدیران استخرهای شنا و مسوولین تاسیسات اشاره کرد و گفت: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقا وضعیت بهداشتی استخرها در استان و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌های منطقه از آب و غذا در مرکز بهداشت استان به صورت یک روزه در مدت زمانی چهار ساعت برگزار شد.

وی تصریح کرد: مدیران و مسوولان فنی، ۱۸ استخر شنای فعال استان قم در این کارگاه حضور داشتند.

کارشناس آب و فاضلاب مرکز بهداشت قم مبنای آموزش در این کارگاه را کنترل بهداشتی استخر از جمله سیستم‌های تصفیه و گندزدایی، ارزیابی فاکتورهای شیمیایی آب، شاخص‌های بهداشتی استخرهای شنا، آموزش بهداشت در استخرها، ایمنی و کاهش موارد حوادث در استخرها و آخرین روش‌های گندزدایی در استخرها عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.0b0urhbz8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما