پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 67628
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عصائب اهل الحق: 

موضع گیری العبادی در قبال تحریم ایران مایه تأسف است/ دولت آینده عراق به این موضع گیری پایبند نخواهد بود 

قم نيوز : عصائب اهل الحق عراق از موضع حیدر العبادی در خصوص تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.
موضع گیری العبادی در قبال تحریم ایران مایه تأسف است
موضع گیری العبادی در قبال تحریم ایران مایه تأسف است
به گزارش قم نیوز نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرده بود که عراق با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نمی کند، امّا به خاطر حفظ منافع خود ناچار به پایبندی است.

عصائب اهل الحق در بیانیه ای اشاره کرد: وضعیت عراق بسیار حساس است و منافع آن اقتضا می کند که رهبران آن به دو مسئله اساسی توجه کنند؛ اول  حفظ حاکمیت ملّی در تصمیم گیری بدون ترس و تبعیت از طرف خاصّی، دوم تقدیم منافع خود بر منافع دیگران در شرایط پیچیده است.

این حزب ادامه داد: حفظ بی طرفی عراق و اینکه بخشی از محور ایرانی نباشد، به معنی این نیست که بخشی از محور آمریکا باشد و در تصمیمات خود پیرو آن باشد.

عصائب اهل الحق تصریح کرد: بسیاری از کشور های جهان مثل اتحادیه اروپا، چین، هند و حتی پاکستان و ترکیه حاکمیت خود را مد نظر قرار داده و منافع خود را ترجیح می دهند و عراقی ها در احترام به حاکمیت خود و مخالفت با محور آمریکا از این کشور ها کمتر نیستند.

این حزب افزود: جنبش عصائب اهل الحق از موضع گیری نخست وزیر ابراز تأسف می کنیم و معتقدیم که نیاز نبود العبادی خود و دولت عراق را به این اقدام ملزم کند، به ویژه که دولت دوره قانونی خود را به پایان برده و دیگر تحت حمایت پارلمان نیست.

عصائب در ادامه با بیان اینکه دولت آینده به این موضع گیری پایبند نخواهد بود، ابراز امیدواری کرد که دولت آینده در تصمیمات خود حاکمیت خود را در نظر بگیرد و تابع دولت ترامپ نباشد.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcivqaq.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما