سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 6763

طرح مسابقه مکاتبه‌ای نماز در روستاها اجرا می شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس ستاد اقامه نماز استان قم با تاکید بر ضرورت ترویج نماز میان روستائیان از اجرای طرح مسابقات مکاتبه‌ای نماز در روستاها در سال جاری خبر داد.
طرح مسابقه مکاتبه‌ای نماز در روستاها اجرا می شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد احسانی اظهار داشت: ستاد اقامه نماز به عنوان دستگاهی که متولی ترویج امر نماز در جامعه است دو دسته برنامه آموزشی و فرهنگی را برای این امر در استان قم طراحی کرده است.

وی ادامه داد: این ستاد در استان قم چهار عنوان برنامه آموزشی و چهار عنوان برنامه فرهنگی را برای سال جاری در نظر گرفته است.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: یکی از دوره‌های آموزشی که این ستاد برای سال ۹۱ در نظر گرفته است، دوره آموزشی تربیت مدرسین آموزش خانواده در مقوله نماز است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج نماز در میان کودکان افزود: آموزش مربیان مهدهای کودک برای کار کردن با کودکان در طول سال در زمینه ترویج نماز از دیگر برنامه‌های آموزشی است که ستاد اقامه نماز استان قم آن را دنبال می‌کند.

احسانی ابراز داشت: طرح آموزش قرائت صحیح نماز ویژه روستائیان از دیگر طرح‌هایی است که در ستاد اقامه نماز استان قم و با همکاری آموزش و پرورش استان قم انجام می‌شود که این موضوع یکی از ضروریات ترویج نماز در محیط‌های کوچک اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی نماز شایستگان از دیگر دوره‌هایی است که در طول سال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت تربیت مبلغ نماز با همکاری برخی نهادها مانند مرکز تخصصی نماز با هدف تربیت نیروهای توانمند در این زمینه برگزار خواهد شد تا در استان قم به تعداد کافی مبلغ نماز وجود داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم بیان داشت: دسته دیگری از این برنامه‌ها که در سطح استان انجام می‌شود، برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز است که تلاش می‌کنیم هر سال تعداد بیشتری از مخاطبین عمومی و اختصاصی را در بر بگیرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌ها مسابقات کتابخوانی با محوریت نماز است که در این مسابقات کتاب‌های مفید با موضوع نماز مانند نماز و خانواده، طهارت روح، عبادت احرار و اسرار نماز در میان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به رقابت گذاشته می‌شود.

احسانی ابراز کرد: ستاد اقامه نماز در استان قم در سال ۹۱ مسابقات مکاتبه‌ای نماز به منظور زیر پوشش قرار دادن روستاهای استان قم در زمینه آموزش نماز را در برنامه دارد.

وی افزود: در این طرح ستاد اقامه نماز با مکاتبه با مدارس خاص در روستاها و ارسال ماهانه بروشور و محصولات فرهنگی در رابطه با نماز فعالیت خود را از محدوده شهر قم به شهرهای کوچک و روستاها برده که تا امروز این طرح تاثیرگذاری قابل توجهی بر روند توجه به نماز در روستاهای استان قم داشته است.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: نشست‌های دانش‌آموزی و دانشجویی با موضوع نماز از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان قم است که با حضور یک استاد مجرب در زمینه نماز در مدارس یا دانشگاه‌ها به سوالات جوانان و نوجوانان در این خصوص پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۶۵ نشست دانش‌آموزی با موضوع نماز توسط ستاد اقامه نماز در طول سال اظهار داشت: نشست خانواده با موضوع نماز نیز از دیگر نشست‌هایی است که در سطح استان برگزار می‌شود.

احسانی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در طول سال با موضوع نماز اظهار داشت: مسابقه تالیف کتاب با موضوع نماز از جمله این مسابقات است که در گروه‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.9092yt05sa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما