کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه برگزار شد؛

جشن میلاد بانوی آب و آئینه

26 ارديبهشت 1391 ساعت 14:24

قم نیوز: جشن میلاد بانوی آب و آئینه به منظور تجلیل از مقام والای حضرت فاطمه زهرا در سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، محمود نجاریان زاده، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم صبح سه شنبه در این مراسم بر لزوم شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است نسبت به معرفت شناسی حضرت فاطمه تجدیدنظر کنیم چراکه فاطمه را هر روز و هر ساعت باید از زوایای متعدد مورد شناخت قرار داد.

نجاریان‌زاده ادامه داد: تقدیر الهی آن بود که وجود گرامی رسول خدا هدیه‌ای الهی که محصول بهشت بود تناول کنند و نطفة آغازین وجود فاطمة زهرا از این میوه بهشتی پدید آید. خانمی که از حیث فضیلت، خدای سبحان سنگ تمام برای او گذاشته است.

وی با ذکر آیه شریف مباهله، سوره مبارکه کوثر و ده‌ها آیه دیگر در مورد شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا اظهار داشت: از نظر احادیث نیز حدیث شریف کساء و احادیث مختلفی که از طریق اهل سنت در کتاب "فضائل الخمسه عن صحاح سته" تبیین شده نشان دهنده عظمت وجودی این بانوی بزرگوار است.

نجاریان‌زاده افزود: روایت‌های متعددی نقل شده که حضرت فاطمه زهرا از نظر ادب، تقوا، خداشناسی و رفتار و منش همانند پدر بزرگوارشان حضرت محمد بوده‌اند.

فاطمه آئینه‌دار جمال و جلال الهی
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حضرت فاطمه را آئینه‌دار جلال و جمال الهی دانست و افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام تعابیر والایی در مورد حضرت فاطمه به کار برده‌اند که نشان دهنده مقام عصمت آن بانوی عظیم الشان است.

وی گفت: پیامبر، حضرت فاطمه را الگوی رفتاری قرار داده است، بنابراین عبادت و شجاعت و دفاع از ولایت ما باید رنگ و لعاب فاطمی داشته باشد.

نجاریان‌زاده تاکید کرد: حضرت فاطمه از نظر همسرداری هم الگو و نمونه هستند و فرزندانی تربیت کردند که الگوی شهیدان عالم هستند. بنابراین هر چه از این کر کوثر فاصله داشته باشیم از عظمت وجودی ایشان بی‌نصیب خواهیم بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام حیدری مسوول هیئت‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم نیز معارفه شد.

تجلیل از ۷۵ مسوول هیئت
شعرخوانی در وصف بانوی دو عالم و تجلیل از ۷۵ نفر از مسوولان هیئت‌های مذهبی بانون از دیگر برنامه‌های این مراسم بوده است.

همچنین در پایان این مراسم مسوولان هیئت‌های مذهبی بانوان با در دست داشتن شاخه گل در بیت حضرت امام خمینی حاضر شده و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام و رهبری تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 6766

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/6766/جشن-میلاد-بانوی-آب-آئینه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir