کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز به کار دوره‌های مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد

خبرگزاری حوزه نیوز , 19 مرداد 1397 ساعت 16:27

مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب نخستین فعالیت خود در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و از راه دور را با برگزاری دوره‌های آموزش زبان آلمانی و معنویت و مدرنیته آغاز کرد.


به گزارش قم نیوز علیزاده معاون آموزش‌های آزاد این مرکز ضمن اعلام این خبر درباره فعالیت‌هایشان گفت: این مرکز متشکل از سه معاونت، معاونت آموزشی و پژوهشی،  معاونت آموزش‌های کوتاه مدت و آزاد و معاونت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی افزود:معاونت آموزشی و پژوهشی برگزارکننده دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به‌صورت غیرحضوری است که کار خود را از سال 1392 آغاز کرده و هم اکنون حدود هزار دانشجو در 2 رشته کارشناسی و 10 رشته کارشناسی ارشد دارد.

 معاون آموزش‌های کوتاه مدت و آزاد فعالیت‌های آموزشی بیان داشت: این معاونت آموزش های  خود را از ابتدای سال 1397 آغاز کرده و متکفل برگزاری دوره‌های حضوری و غیرحضوری (آنلاین) است. که پس از طراحی دوره‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های متفاوت هم‌اکنون دو دوره آموزش آنلاین زبان آلمانی و معنویت از سنت تا مدرنیته را با حضور استادان برجسته این دو حوزه آغاز کرده است.

علیزاده درباره مخاطبان دوره‌های مختلف این مرکز  گفت: مخاطبان ما گروه‌های مختلفی‌اند، در مرحله نخست سعی می‌کنیم بیشتر به مخاطبان خاص بپردازیم؛ به این معنا که برگزاری دوره‌های آشنایی با ادیان و مذاهب مختلف و آیین‌ها و شعائرشان جزو اولویت‌های ماست تا مخاطبان عام‌تر که  می‌خواهند مطالعات در زمینه ادیان را شروع کنند، آشنایی اجمالی با این ادیان پیدا کنند و بتوانند پیش از شروع به مطالعات در این حوزه تصمیم بهتری بگیرند.

وی بیان داشت: بنابراین کسانی که مدارج علمی دانشگاهی هم ندارند می‌توانند در دوره‌های این مرکز شرکت کنند، ولی طبیعی است افرادی که تمایل به شرکت در دوره‌های تخصصی دارند،‌ بهتر است قبلاً مطالعاتی در این زمینه داشته باشند. علاوه بر این کسانی که در حوزه ادیان و مذاهب و علوم انسانی مطالعه می‌کنند و نیاز به آموزش‌های خاص دارند،‌ می‌توانند در دوره‌های مناسب خود شرکت کنند. مثلاً‌ کسی که در حوزه ادیان و مذاهب مطالعه می‌کند ممکن است علاوه بر محتوای تخصصی، نیاز به یادگیری چند زبان دیگر مانند آلمانی، یونانی، عبری یا سانسکریت و یا توسعه مهارت‌های پژوهشی خود داشته باشد، در این زمینه این مرکز سعی می‌کند این زبان‌ها را پوشش دهد و همچنین دوره‌هایی مانند روش تحقیق،‌ مقاله‌نویسی و پایان‌نامه‌نویسی نیز برگزارخواهد شد. 

وی از برگزاری دوره‌های جدید هم‌چون سبک زندگی، روان‌شناسی و مانند آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: علاوه بر همه این موضوعات این مرکز با بهره‌مندی از استادان برجسته دانشگاه ادیان و مذاهب و سایر دانشگاه‌ها آماده همکاری با نهادها و سازمان‌هایی است که مایل به برگزاری دوره‌هایی برای کارکنان خود هستند.

علیزاده با اشاره به ضرورت آموزش در پیشرفت شخصی و پیشبرد اهداف اجتماعی و همچنین محدودیت‌های عصر حاضر برای شرکت در کلاس‌های حضوری از لحاظ زمانی و هزینه‌های گزاف آن بر ضرورت استفاده از روش‌های نوین آموزش تأکید کرده و گفت ما با استفاده از نرم افزارهای به‌روز تلاش کردیم تا محیطی مناسب برای برگزاری دوره‌ها فراهم کنیم. وی اضافه کرد که پس از بررسی نرم‌افزارهای مختلف‌، نرم‌افزار ادوبی کانکت Adobe Connect را برای این کار مناسب دیدیم، زیرا مخاطب با این نرم‌افزار می‌تواند با استاد تعامل صوتی و تصویری داشته باشد، یعنی دانش‌پذیر می‌تواند سؤالات خود را به‌صورت مکتوب و در صورت نیاز و با اجازه استاد به صورت صوتی و تصویری سؤال خود را مطرح کند. امکان پخش هم‌زمان فیلم و فایل‌های صوتی، نرم افزارهای آموزشی، استفاده از تخته وایت‌برد و همچنین امکان ضبط کلاس و استفاده آفلاین، ارسال فایل‌های آموزشی به دانش‌پژوهان، امکان شبیه‌سازی یک کلاس حضوری و واقعی را فراهم کرده و حس بهتری به استاد و دانشجو می‌دهد. ضمن اینکه امکان شرکت در کلاس از منزل، بسیاری از محدودیت‌های زمانی و مکانی را از بین برده و هزینه‌های دانشجویان و استاد را به‌صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.    

معاون آموزش‌های کوتاه مدت و آزاد فعالیت‌های آموزشی در پایان تأکید کرد: موفقیت چه در بعد شخصی و چه در بعد اجتماعی از مسیر  مطالعه و یادگیری می‌گذرد و ما تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش این دو شعار را محقق کنیم: اول فرمایش رسول خدا (ص) که می‌فرمایند: اطلبوا العلم و لو بالصین (علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد) و دوم توصیه ارزشمند شاعر بزرگ ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی: چنین گفت پیغمبر راستگوی / ز گهواره تا گور دانش بجوی.


انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 67672

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67672/آغاز-کار-دوره-های-مرکز-آموزش-های-الکترونیکی-آزاد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir