کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قم:

انتظار از رئیس جمهور حرکت انقلابی برای حل مشکلات مردم است/تاراج بیت المال برای مردم قابل تحمل نیست

خبرگزاری فارس , 19 مرداد 1397 ساعت 15:50

امام جمعه قم گفت: انتظار است رئیس جمهور و مسؤولان اقتصادی به جای گره زدن مشکلات به داخل و خارج با حرکت انقلابی، حل مشکلات مردم در این زمینه را شتاب ببخشند.


به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به مشکلات پیش روی کشور اظهار کرد: اگر همه ما به وظایف خود درست عمل کرده و به خدا اعتماد و توکل کنیم، خداوند قادر است که تمام این مشکلات را از سر راه بردارد.

وی با گرامیداشت روز ازدواج حضرت عی(ع) با حضرت زهرا(س) بیان کرد: بر جوانان لازم است که در ازدواج زندگی این زوج بزرگوار را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز مقاومت حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه بیان کرد: حزب الله نشان داد که راه پیروزی در برابر چنین دشمنان زبان نفهمی مقاومت است، نه مذاکره.

وی با اشاره به مطالبات رهبری از قوای سه گانه برای اصلاح اوضاع اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم بیان کرد: انقلاب اسلامی در عرصه داخلی، منطقه ‌ای و بین المللی با پیشروی راهبردی خود بنیان نظام استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم را متزلزل کرده و جبهه مقاومت شکست‌های سنگینی را بر آنها تحمیل کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه پیروزی‌های مقاومت همچنان ادامه دارد، یادآور شد: راه حل غلبه بر ضعف‌ها، آسیب‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی تولید پیوسته، حفظ اقتدار ملی، حفظ و ارتقاء امنیت، خدمت بهتر به مردم، حفظ انسجام و وحدت ملی، تقویت روحیه انقلابی و تقویت عزم و اراده مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن سیاست‌های اقتصادی مقاومتی افزود: باید مسوؤولانی به کار گرفته شوند که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته و در این زمینه دستورات مقام معظم رهبری را عملی کنند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: هیچ کس به خصوص مسؤولان ارشد نظام نباید تصور کرده و نباید چنین تبلیغ کنند که تحریم‌های آمریکا دلیل اصلی اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلات اقتصادی مردم است.

وی تاکید کرد: 40 سال است که ما از سوی آمریکا تحریم شده‌ایم ولی ملت نشان داده‌اند که این تحریم‌ها در برابر عزم، اراده و ایمان هرگز کارساز نبوده و نیست.

امام جمعه قم منشا نابسامانی‌های اقتصادی و معضلات معیشتی مردم را ناشی از ضعف مدیریت اقتصادی دانست و گفت: عدم باورمندی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع ملی، امنیت ملی و گشایش ملی به بیگانگان از دیگر مشکلاتی است که باید برطرف شود.

وی تاکید کرد: باید برای چیره شدن بر مشکلات اقتصادی وحدت مسوؤلان و سران قوا حول محور ولایت شکل گرفته و عزم و اراده جدی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه علاج است.

آیت الله سعیدی با اشاره به دستور رهبری برای تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی و برگزاری جلسات خوب این شورا گفت: انتظار است که این شورا دستورات قاطع و صریح رهبری را عملیاتی کرده و همچون قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن مشکلات را در بازه زمانی کوتاه اجرایی کرده و گزارش خود را در مقاطع مختلف به مردم اعلام کنند.

سعیدی تقویت تولید و اشتغال، رفع معضل بیکاری و گرانی سرسام آور را خواستار شد و افزود: باید در این زمینه با مردم شفاف سخن گفته شود و انتظار است رئیس جمهور و مسؤولان اقتصادی به جای گره زدن مشکلات به داخل و خارج با حرکت انقلابی، حل مشکلات مردم در این زمینه را شتاب ببخشند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات اداری در دستگاه ها به چشم می خورد، تاکید کرد: برخی کارمندان در محیط کار به جای اینکه به کار مردم رسیدگی کنند و به امور خارج از مسؤولیت می پردازند، باید تذکرات لازم در این زمینه داده شده و اگر قبول نکردند باید برخورد شود.

امام جمعه قم افزود: گاهی گفته می شود که برخورد با متخلفان موجب از بین رفتن آبروی خانواده‌ها می شود، این کارمندان با تخلف خودشان مردم را به نظام بدبین کرده و آبروی دین و نظام را می‌برند، آیا آبروی نظام و دین مهمتر نیست؟

وی تاکید کرد: شاهد هستیم که این آقازاده‌ها مسؤولان را به این روز انداخته اند و اگر چنین است باید با آنها برخورد قاطع کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید دولت برای حل مشکلات اقتصادی از اقتصاددانان ماهر استفاده کرده و برای رفاه مردم بسته های تکمیلی ارائه کند، یادآور شد: قوه قضاییه باید برخورد قاطعی با اخلال گران بازار ارز داشته و آنها را به اشد مجازات برساند.

وی با اشاره به اینکه مردم، نخبگان حوزه و دانشگاه و هه خواهان برخورد قاطع با اخلال گران اقتصادی هستند، تاکید کرد: باید شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و دولت برای کنترل حجم نقدینگی و استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه چاره اندیشی کند.

سعیدی با اشاره به اینکه برای مردم قابل تحمل نیست که شاهد تاراج بیت المال و فرار غارتگران باشند، گفت: قوه قضاییه باید در این زمینه نظارت جدی داشته و برخوردهای قاطعی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم منصف و صبور بوده و همراه انقلاب و مطیع امر رهبری هستند، ادامه داد: البته مردم از برخی مسؤولان گلایه دارند و از جمله این گلایه ها این است چرا برخی دستگاه ها با برخی قوانین سبب بروز مشکلات می شوند.

سعیدی گفت: همه باید مراقب باشیم و در امور خدا را در نظر گرفته و رفاقت‌ها و خط و خطوط سیاسی را کنار گذاشته و برای عزت حضرت ولیعصر(عج)، برای امام و خون شهدا و برای رهبری جلوی تخلفات را گرفته با کسانی که به وظایفشان عمل نمی‌کنند برخورد کنیم.

وی در پایان روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 67673

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67673/انتظار-رئیس-جمهور-حرکت-انقلابی-حل-مشکلات-مردم-تاراج-بیت-المال-قابل-تحمل-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir