يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 67747
منبع : خبرگزاری فارس
در گفت وگو با استاد حوزه و دانشگاه مطرح شد

احیای خمس نسخه امام جواد(ع) در زمینه اقتصاد مقاومتی

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام جواد(ع) با احیای خمس و تکلیف آن بر شیعیان نمونه و نسخه‌ای از اقتصاد مقاومتی را ترسیم کردند.
احیای خمس نسخه امام جواد(ع) در زمینه اقتصاد مقاومتی
احیای خمس نسخه امام جواد(ع) در زمینه اقتصاد مقاومتی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: حیات نورانی این امام بزرگوار در یک پیچ تاریخی قرار دارد و دوران حکومت مأمون یکی از پیچیده‌ترین دوران سیاسی و اجتماعی علیه جبهه حق است.

وی خاطرنشان کرد: هجمه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی علیه شیعیان در دوران مأمون وارد شد و این توطئه‌ها و دسیسه‌ها با اقدامات و جریان‌های انحرافی مانند واقفیه گره خورد که امامت امام رضا(ع) را انکار می‌کردند.

 امام جواد(ع) شیعه را در پیچ تاریخی پیچیده هدایت کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام جواد(ع) با اقدامات مدبرانه، شیعه را در پیچ تاریخی پیچیده حفظ و هدایت کردند گفت: این امام بزرگوار تثبیت‌کننده امامت امام رضا(ع) و امام زمان(عج) هستند و ولادت ایشان خنثی‌کننده دسیسه‌های پیچیده مأمون و مکاران به عنوان جریانات انحرافی است.

وی عنوان کرد: این امام بزرگوار با حضور فعال در محافل مختلف اثبات‌کننده امامت امام زمان(عج) هستند. ایشان حلقه وصل و رمز هدایت شیعی تا موعود ادیان و منجی عالم امام زمان(عج) محسوب می‌شوند.

سلطانی یادآور شد: دوران امامت امام جواد(ع) سخت‌ترین دوران مبارزات است؛ مأمون با پوشش مسالمت‌آمیز و بر خلاف خلفای عباسی پیش از خود با شیوه و شگرد پیچیده جلو آمد و خود را نرم و اهل سازش نمایان کرد ولی شیعیان را در محاصره اقتصادی قرار داد و شریان‌های اقتصادی جریان تشیع را مسدود کرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات امام جواد(ع) گفت: این امام بزرگوار با محوریت ولایت و امامت در قالب اقتصاد مقاومتی وضعیت ضعفا، فقرا و مستضعفان را مدیریت کردند و به این وسیله برنامه‌های فرهنگی و ساختاری شیعه بر محوریت امام جواد(ع) حفظ شد.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: این امام بزرگوار با احیای خمس و تکلیف آن بر شیعیان نمونه و نسخه‌ای از اقتصاد مقاومتی را ترسیم کردند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdca00ni.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما