کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهرداری قم به‌سختی وارد عرصه ورزشی می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 21 مرداد 1397 ساعت 9:39

رئیس هیئت بسکتبال استان قم گفت: درباره همگانی کردن این رشته مذاکرات بسیاری را داشته‌ایم اما حقیقت ماجرا این است که شهرداری قم به‌سختی وارد عرصه ورزشی می‌شود.


به گزارش قم نیوز مرتضی سخایی اظهار داشت: هیئت بسکتبال استان قم که از خردادماه سال 95 تاکنون سکان آن به بنده سپرده‌شده است برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های مختلف شاهد بوده که موجب پویایی این رشته در سطح استان قم شده است.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال قم لیگ در تمام رده‌های سنی راه‌اندازی شده است، افزود: تاکنون بیش از 280 مسابقه در تمامی رده‌های سنی برگزار کرده‌ایم درحالی‌که تا ماه گذشته این هیئت هیچ سالنی را در اختیار نداشت و برنامه‌ریزی مسابقات بسیار دشوار بود.

وی گفت: در کنار برگزاری لیگ‌های مختلف استانی، بالغ‌بر 25 اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و برگزاری هفت میزبانی در شهر کریمه اهل‌بیت (س) را شاهد بودیم ضمن اینکه در حوزه آموزشی فعالیت گسترده‌ای را انجام داده‌ایم.

سخایی با بیان اینکه بسکتبال قم ازنظر زیرساخت‌ها دچار ضعف بود،بیان کرد: از سال گذشته تاکنون 7 دوره مربیگری و داوری بسکتبال در قم به انجام رسیده که ثمره آن حضور 13 داور از استان قم در مسابقات کشور و لیگ‌های مختلف است که در این بخش رشد چشمگیری را شاهد بوده‌ایم.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم عنوان کرد: نخستین دوره مسابقات بسکتبال سه‌نفره همراه با ثبت جهانی به میزبانی هیئت بسکتبال استان قم برگزار شد که امیدواریم با توجه به اینکه این رشته وارد بازی‌های آسیایی شده با یک برنامه‌ریزی مدون نمایندگان خوبی را از دوره‌های بعدی به این مسابقات اعزام کنیم.

وی در مورد همگانی کردن این رشته، توضیح داد: تاکنون مذاکرات نسبتاً قابل قبولی را با رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر قم انجام داده‌ایم اما حقیقت ماجرا این است که شهرداری قم برای انجام چنین فعالیت‌هایی به‌سختی وارد عرصه ورزشی می‌شود اما وعده احداث دو زمین بسکتبال سه‌نفره را داده‌اند.

سخایی درباره آخرین وضعیت تیم‌های لیگ دسته دومی بسکتبال استان قم نیز توضیح داد: با تلاش مجموعه مدیریتی و کادر فنی هر دو تیم تمرینات خود را آغاز کرده‌اند اما معضل اصلی که این دو نماینده را از ابتدا کار آزار می‌دهد افزایش هزینه ورودی مسابقات توسط فدراسیون بوده که هرگز در توان یک تیم دسته دومی نخواهد بود.

رئیس هیئت بسکتبال استان قم در مورد وضعیت نماینده دسته اولی قم نیز تصریح کرد: در سال‌های اخیر بسکتبال قم فعالیت خاصی را نداشته به همین دلیل بازیکن سازی صورت نگرفته است و ما نتوانستیم توسط بسکتبالیست‌های یکدست بومی راهی لیگ شویم، برنامه ما بر این است بازیکنان جوان را از لیگ دسته دو آزموده کنیم و سپس راهی لیگ‌های بالاتر شویم.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 67751

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67751/شهرداری-قم-به-سختی-وارد-عرصه-ورزشی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir