يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : 67786
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم:

بلوار پیامبر اعظم(ص) نقطه تبادل شبکه ریلی کشور می‌شود

قم نيوز : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جانمایی ایستگاه قطار پر سرعت در نزدیکی بلوار پیامبر اعظم(ص) قم گفت: این ایستگاه نقطه تبادل شبکه ریلی کشور خواهد شد.
بلوار پیامبر اعظم(ص) نقطه تبادل شبکه ریلی کشور می‌شود
بلوار پیامبر اعظم(ص) نقطه تبادل شبکه ریلی کشور می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم:
بلوار پیامبر اعظم(ص) نقطه تبادل شبکه ریلی کشور می‌شود
بلوار پیامبر اعظم(ص) نقطه تبادل شبکه ریلی کشور می‌شود

قم - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جانمایی ایستگاه قطار پر سرعت در نزدیکی بلوار پیامبر اعظم(ص) قم گفت: این ایستگاه نقطه تبادل شبکه ریلی کشور خواهد شد.

به گزارش قم نیوز روح‌الله امراللهی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری که در ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد با اشاره به عملکرد یک ساله کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر قم اظهار کرد: در بودجه شهرداری قم حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی دیده شده که تقریبا ۷۰۰ میلیارد تومان تحت نظارت کمیسیون عمران قرار دارد.

وی با اشاره به لوایحی که در این کمیسیون بررسی شده و بازدیدهایی که توسط اعضای کمیسیون صورت گرفته افزود: لایحه ترمیم نوار حفاری و لایحه تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی و پیامبر اعظم(ص) که به زودی شروع می‌شود از جمله مصوبات این کمیسیون بودند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در سه سال آینده چهار پنج تقاطع در شهر قم اجرایی خواهد شد، گفت: از این تعداد تقاطع فردوسی عملیاتی شده است.

متوقف شدن ساخت پارکینگ‌های طبقاتی

وی افزود: مصوبه احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر از دیگر مصوبات کمیسیون عمران هستند که در بحث مناقصه متوقف شده و هنوز به مرحله عملیات نرسیده است.

امراللهی اضافه کرد: در حوزه عمران هم چند پروژه را خود سازمان توسعه عمران انجام می‌دهد از جمله تقاطع شهید کریمی با پیامبر اعظم(ص) و میدان ولیعصر(عج) که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل مهم‌ترین پروژه متر است، اظهار داشت: تونل خط A بر اساس جانمایی‌ها و کارشناسی‌هایی که از قبل شده بود اجرا شد و تونل خط B هم بر همان اساس جانمایی شده است.

تداخل حریم تیمچه و مترو

این عضو شورای شهر قم با اشاره به بررسی لوایح مربوط به تغییرات خط B متروی قم خاطرنشان کرد: این تغییرات در کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک هم تصویب شد و امروز دغدغه‌ای برای این خط نداریم چرا که مسیر روشنی دارد.

خط B متروی قم از پردیسان شروع میشود از زیر بلوار غدیر به خیابان صدوقی برمی‌گردد به محور خیابان شهدا آمده و بعد از عبور از ارم در نهایت به ایستگاه تبادلی با خط A مترو می‌آید.

آنطور که امراللهی می‌گوید خط B در محدوده بازار ایستگاه خواهد داشت و با ایستگاهی از خط A به صورت گالری‌های زیر سطحی ارتباط می‌گیرد.

وی همچنین به تداخل این عملیات عمرانی با حریم تیمچه فرش قم اشاره کرد و افزود: حفاری‌های مترو برای تیمچه مشکلی ایجاد نمی‌کند و انتظار داریم در این زمینه میراث فرهنگی با ما همکاری داشته باشد و مانند میراث فرهنگی تهران عمل کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: مترو وقتی بهترین بهره برداری را دارد که ایستگاه‌ها با هم اتصال داشته باشد. اگر انفصالی وجود داشته باشد عملا کارایی شبکه را به هم میزند.

وی با اشاره به اینکه قم به سومین خط مترو هم نیاز دارد، گفت: هر قدر تعداد خطوط مترو افزایش پیدا کند می‌توانیم حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

چالش بر سر انتخاب ایستگاه قطار پر سرعت

امراللهی با اشاره به جانمایی ایستگاه قطار پر سرعت قم - تهران - اصفهان در بلوار خلیج فارس افزود: خط A  با ایستگاه خلیج فارس یک ایستگاه تبادلی خواهد داشت و از این ناحیه تا فرودگاه امام خمینی(ره) فاصله به ۴۰ متر خواهد رسید.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که با ایجاد ایستگاه تبادلی بلوار خلیج فارس و فرودگاه امام ایستگاه بلوار خلیج فارس ایستگاه تبادلی ریلی کشور می‌شود.

امراللهی با بیان اینکه محل ایستگاه قطار پر سرعت بین سه نقطه در چالش بود، گفت: بر اساس مطالعات مجموعه مشاور چینی، ظرفیت‌های پردیسان شبکه بلوارهای جمهوری اسلامی شهید کریمی پیامبر اعظم(ص) و محور فردوسی در ایستگاه خلیج فارس به حداکثر می‌رسد و از طرفی این ایستگاه بهترین دسترسی را به شبکه معابر جدید ایجاد شده دارد.  

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره ایستگاه قطار پر سرعت قطعی شده اضافه کرد: کار در استان قم به جمع بندی رسید و ابلاغ شد و منتظریم وزارت راه و شهرسازی تصمیم بگیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd9509.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما