دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 67788
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

نظارت بر نیروهای فضای سبز جهت کاهش هدررفت آب در بوستان‌ها/نخستین بوستان بدون چمن کشور در قم راه‌اندازی شد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بر روند آبیاری فضای سبز افزایش یافته است، گفت: انتظار ما از رسانه‌ها و شهروندان این است که بجای انتشار مطالب علیه شرایط آبیاری فضای سبز، مشکلات را به کارشناسان سازمان اطلاع دهند تا به سرعت مشکل حل شود.
نظارت بر نیروهای فضای سبز جهت کاهش هدررفت آب در بوستان‌ها/نخستین بوستان بدون چمن کشور در قم راه‌اندازی شد
نظارت بر نیروهای فضای سبز جهت کاهش هدررفت آب در بوستان‌ها/نخستین بوستان بدون چمن کشور در قم راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان در نشست تخصصی مدیریت آبیاری فضای سبز شهر قم که به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری در راستای کاهش هدررفت آب و مدیریت و بهینه‌سازی مصرف با حضور کلیه روسای ادارات و کارشناسان فضای سبز مناطق و سازمان‌ها و دست‌اندرکاران فضای سبز شهر برگزار شد، اظهار کرد: در همه دنیا به سمت بهینه‌سازی مصرف آب می‌روند و ما هم از این مساله مستثنی نیستیم؛ ما در  آبیاری فضای سبز 30 درصد کم‌آبیاری داریم و این بدان معناست که پوشش های گیاهی فضای سبز شهر قم 30 درصد کمتر از نیاز واقعی خود آبیاری می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه انتظار ما از رسانه‌ها و شهروندان این است که بجای انتشار مطالب علیه شرایط آبیاری فضای سبز مشکلات را به کارشناسان سازمان اطلاع دهند تا به سرعت مشکل حل شود، گفت: کما اینکه بسیاری از شهروندان این کار را با ارتباط با سامانه 137 انجام می‌دهند و به سرعت کارشناسان سازمان در جهت رفع مشکل اقدامات لازم را انجام می دهند.

جوادیان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از هدررفت آب در فضای سبز پلیس فضای سبز وارد عمل شده و بخشی از وظایف آنها کاهش یافته و متمرکز در یافتن نقاط هدررفت آب شده‌اند، خاطرنشان کرد: استهلاک سیستم آبیاری، سهل‌انگاری کارگران فضای سبز، اشکال در طراحی سیستم آبیاری و... از جمله مسائلی است که هدررفت آب را موجب می‌شود و در این راستا برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که از جمله این اقدامات آموزش کارگران فضای سبز است که به زودی برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بر روند آبیاری فضای سبز افزایش یافته است، بیان کرد: بخش قابل توجهی از چمن حذف شده و نخستین بوستان بدون چمن کشور را راه‌اندازی کردیم که بوستان شهدای آذر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه هزینه‌های آبیاری فضای سبز در شهر قم بسیار زیاد است و بخشی از این کار نیز با استفاده از آب شرب انجام می‌شود، تصریح کرد: مقرر شده با حفر چاه این کار را به صفر برسانیم، همچنین استفاده از پساب در دستور کار سازمان است و تصفیه‌خانه ثانویه پساب در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfcedv.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما