کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت:

قم شهر استقرار صنایع پرآب بر نیست

خبرگزاری ايرنا , 22 مرداد 1397 ساعت 9:32

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با وجود این که برخی از صنایع پرآب بر می توانند سطح تولید و اشتغال بالایی را ایجاد کنند، اما قم مکان مناسبی برای استقرار این گونه صنایع نیست و مسئولان در این رابطه، مصالح زیست محیطی را به منافع اقتصادی ترجیح می دهند.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی روز دوشنبه بیان کرد: رعایت استانداردهای محیط زیستی در حوزه صنعت یکی از مهمترین دغدغه های مردم و مسئولان استان است و با وجود از دست دادن برخی سرمایه گذارهای اقتصادی، اجازه استقرار صنایع پر آب بر در قم داده نمی شود.

وی گفت: بیش از 40 درصد اشتغال استان در بخش صنعت جریان دارد اما سهم این بخش از منابع آبی حدود 2 درصد است، در همین راستا براساس برنامه ریزی های انجام شده اولویت استقرار صنایع در قم با تولیدکنندگانی است که برای فعالیت خود به کمترین میزان آب احتیاج دارند و می توانند با استفاده از دستگاه های پیشرفته آب مورد استفاده خود را به چرخه تولید بازگردانند.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای کاهش مصرف آب در واحدهای صنعتی، گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان صنایع برای تجهیز کارخانه های خود به جدیدترین فناوری های روز و تغییر الگوی تولید محصول در واحدهای صنعتی، می تواند نقش موثری در کاهش میزان مصرف آب در بخش صنعت داشته باشد.

سیجانی بیان کرد: معیار و استانداردهای اداره کل حفاظت محیط زیست باید توسط واحدهای صنعتی فعال در قم رعایت شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت از صاحبان صنایعی که برای کاهش وابستگی به منابع آبی و همچنین کم کردن سطح آلایندگی های خود تلاش می کنند، حمایت می نماید.

وی افزود: تصمیم گیران اقتصادی استان به عنوان شهروندان ساکن در قم مراقب رعایت مسائل محیط زیستی و رعایت استانداردهای بهداشتی در فرآیند تولید هستند و براساس قوانین موجود همچون قانون هوای پاک، اجازه استقرار صنایع آلاینده را نمی دهند.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 67795

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67795/قم-شهر-استقرار-صنایع-پرآب-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir