کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار: با دلالان ارز در هسته مرکزی شهر قم برخورد شود

خبرگزاری ايرنا , 22 مرداد 1397 ساعت 9:35

استاندار قم با بیان این که تنها صرافی ها مجاز به انجام مبادلات ارزی هستند، خواستار شناسایی و برخورد جدی با دلالان ارز در هسته مرکزی شهر قم شد.


به گزارش قم نیوز روابط عمومی استانداری قم روز دوشنبه اعلام کرد که سید مهدی صادقی در دومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار کرد: باید تمهیدات لازم برای ساماندهی مبادلات ارزی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) توسط صرافی های مجاز و در چارچوب مشخص شده از سوی مراجع ذیصلاح برای تامین نیاز زائران فراهم شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی در بحث مبارزه با قاچاق کالا با استان های مقصد، اظهار کرد: باید مکاتباتی در این زمینه صورت گیرد و با پیگیری مسائل، زمینه های قاچاق بین استان قم و سایر استان ها کاهش یابد.

وی به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه برای مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره و تصریح کرد: کمیته فرهنگی ذیل این کمیسیون نیز باید برنامه محور بوده و در کنار برخورد با متخلفین برای فرهنگ سازی در جامعه در راستای مبارزه با قاچاق برنامه عملیاتی داشته باشد.

صادقی با ابراز خرسندی از کاهش جلب قاچاقچیان خرده کالا و ارز در استان قم با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، ادامه داد: باید با کار تشکیلاتی و سازمان یافته برای کشف شبکه های بزرگ و سر منشاء قاچاق کالا و ارز، این معضل را به صورت ریشه ای حل کنیم.

وی در ادامه به برنامه برخورد با موتور سیکلت های متخلف یا موارد مشمول قاچاق اشاره کرد و افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در کنار برخورد و دستگیری متخلفین برای کاهش فرآیندهای ایجابی برای ناجا در این زمینه کار شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به تاکید استاندار بر رسیدگی به موضوع دلالان ارز در محدوده حرم مطهر، گفت: ظرف هفته آینده ساعات کاری صرافی های مجاز، برای ارائه ارز مورد نیاز زائران در ساعات پایانی شب اصلاح می شود.

سید محمد رضا هاشمی همچنین با تاکید بر لزوم هماهنگی با استان های مرزی در موضوع قاچاق ارز، ادامه داد: در این مسیر برای توجیه زائران در مورد قاچاق ارز با معاونان سیاسی امنیتی سایر استان ها هماهنگی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان تخلف برخی فروشندگان کالا در عرضه محصولات به بازار، اضافه کرد: اگرچه انبارهای معرفی شده از سوی این فروشگاهها نظارت می شود اما برخی از این فروشندگان در منازل و جایی به جز انبارهای معرفی شده فعالیت دارند که نیاز به تشدید بازرسی هاست.

معاون استاندار قم به اهمیت موضوع قاچاق کالا و ارز اشاره و خواستار برگزاری ماهانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز شد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدام ها، کشفیات، پرونده ها و مصوبات فرماندهی انتظامی، سازمان صنعت معدن و تجارت و تعزیرات استان، گزارش چهار ماهه برنامه های ابلاغی سال 97 بر اساس شاخص سنجش توسط سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی ارائه شد. همچنین عملکرد کارگروه های پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا و ارز و کارگروه فرهنگی و تبلیغات بیان شد.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 67796

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67796/استاندار-دلالان-ارز-هسته-مرکزی-شهر-قم-برخورد-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir