کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

62/3 درصد از مصوبات ستاد رفع موانع تولید در قم عملیاتی شده است

ایسنا , 22 مرداد 1397 ساعت 9:41

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سال جاری 3/62 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم عملیاتی شده است.


به گزارش قم نیوز  محمود سیجانی شامگاه یکشنبه در نوزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری قم عنوان کرد: پیگیری مصوبات و گزارش انجمن برق والکترونیک استان از وضعیت وطرح مشکلات وارائه راهکارها از جمله مواردی است که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بررسی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: رونق تولید یکی از رویکردهای مهم در حمایت از کالای ایرانی است که باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: همچنین باید تدبیری در جهت جذب سرمایه گذاران در راستای توسعه فعالیت های تولیدی و اشتغال زایی اتخاذ شود.

سیجانی بیان کرد: توسعه واحدهای تامین ارز ماشین آلات تولیدی و تامین مواد اولیه از دغدغه های مهم تولید در قم است که البته در زمینه تامین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه ایم.

وی خاطرنشان کرد: مکاتباتی از سوی خانه صنعت و اتاق بازرگانی صورت گرفت و برخی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی از جمله چند واحد تولید موتورسیکلت مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار کرد:برخی از واحدهای تولیدی با مشکلات مالی و تعدیل نیرو مواجه اند که در کمیسیون کارگری در صورت بحرانی شدن وضعیت اشتغال کارگرها به رفع مشکلات تولیدکنندگان ورود پیدا می کنیم تا مانع از بیکاری نیروها شویم.

وی گفت: تاکنون از 115 واحد بیش از 50 نفر نیروی کار برای کمیسیون کارگری ارجاع شده اند تا بتوان قبل از رسیدن به نقطه بحران از بیکاری نیروها جلوگیری کرد.

سیجانی در مورد پیگیری مصوبات در این ستاد نیز توضیح داد:از ابتدای سال 97تاکنون 18 جسله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که مجموعا 265 مصوبه داشته است.

وی عنوان کرد:در این میان 76 مصوبه در رابطه با موضوعات زیربنایی و انرژی و 12 مصوبه در مورد تامین اجتماعی و 7 مورد مالیاتی و 100 مصوبه بانکی و 17 مورد محیط زیست بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در این مدت 165 مصوبه اجرایی شد در واقع در سال جاری 3/62 درصد از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قم عملیاتی شده است و 69 مصوبه شامل 26 درصد در دست اقدام است.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 67798

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67798/62-3-درصد-مصوبات-ستاد-رفع-موانع-تولید-قم-عملیاتی-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir