دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 67815
منبع : خبرگزاری ايرنا

پنج فیلمنامه از قم به المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور راه یافت

قم نيوز : رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: پنج فیلم نامه از نوجوانان قمی به بخش مسابقه دومین المپیاد فیلم سازی نوجوان کشور راه پیدا کرد.
پنج فیلمنامه از قم به المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور راه یافت
پنج فیلمنامه از قم به المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور راه یافت
به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی روز دوشنبه با اشاره به ارسال190 فیلمنامه به دبیرخانه دومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور دراصفهان افزود: از این تعداد اثر 32 فیلمنامه از جمله پنج فیلم نامه از قم به بخش مسابقه این دوره از المپیاد راه پیدا کرده است.
وی ادامه داد: فیلمنامه «من و بابام گوریل» نوشته سیدامیرعلی حسینی‌یزدی، فیلمنامه «بازی عروسک‌ها» نوشته ستایش یوسفعلی، فیلمنامه «یک روز خوش» نوشته عرشیا ابوذر، فیلمنامه «فضای مجازی» نوشته ایمان کربلایی و فیلمنامه‌ «هیچ بر هیچ» نوشته مهسا اسدی آثار راه یافته نوجوانان قم به بخش مسابقه این مسابقات است.

رضوانی ادامه داد: پس از فراخوان صورت گرفته، فیلم نامه ها از سراسر کشور به دبیرخانه این المپیاد ارسال و فیلم نامه های پذیرفته شده در بخش مسابقه توسط هیات داوران، اجازه ساخت فیلم نامه های خود را در قالب فیلم های کوتاه سه دقیقه ای پیدا می کنند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه المپیاد فیلم سازی نوجوانان کشور در 2 بخش «فیلم» و «فیلمنامه» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌ شود، اظهار داشت: این مسابقه ها با موضوع آزاد و بین نوجوانان گروه سنی 9 تا 16 سال ترتیب می یابد که فیلم هایی با محورهای «ایران من، شهر من، روستای من، خانه من، خانواده من، دوستان من، نوع دوستی، همیاری، نشاط و کودکی، خلاقیت در زندگی، دشمنان ما» در اولویت قرار دارد.

رضوانی، ایجاد زمینه مناسب برای حضور فعال نوجوانان مستعد، یافتن ایده های نو در سینمای کودک و نوجوان و ایجاد زمینه برای بروز استعدادهای هنری نوجوانان را از جمله اهداف این المپیاد دانست و گفت: زمینه سازی برای کشف و معرفی فعالان در حوزه تخصصی سینمای کودک و نوجوان، گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودک و نوجوان و ارتقا و رشد فرهنگ از جمله دیگر هدف های برگزاری المپیاد فیلم سازی نوجوانان در کشور است.

رضوانی با بیان اینکه در نخستین دوره این المپیاد یک نوجوان از قم موفق به کسب عنوان در این رقابت ها شد گفت: با توجه به راه یافتن 5 فیلمنامه از قم به بخش مسابقه دومین دوره این المپیاد امیدواریم شاهد افتخارآفرینی نوجوانان هنرمند استان در این مسابقه باشیم.
دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان کشور از 8 تا 14 شهریورماه سال جاری در اصفهان برگزار و به طور همزمان فیلم های این جشنواره در استان های مختلف کشور از جمله قم اکران می شود.
اصفهان محل دائمی برگزاری جشنواره کودک در کشور است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcgn793.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما