سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 67871
منبع : خبرگزاری فارس

استقبال بی‌نظیر از جشنواره «هلهله فرشته‌ها»

قم نيوز : جشنواره بزرگ هلهله فرشته‌ها که در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر قم، برگزار شد، با استقبال 40 هزار نفری مردم روبه‌رو شد.
استقبال بی‌نظیر از جشنواره «هلهله فرشته‌ها»
استقبال بی‌نظیر از جشنواره «هلهله فرشته‌ها»
به گزارش قم نیوز قبل از ورود به سالن بنری نظرم را به خود جلب کرد که روی آن نوشته شده بود: این مراسم با حضور مهمانانی همچون حجت الاسلام عباسی از کارشناسان حوزه خانواده، اجرای حسن ریوندی، شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی و مداحی حاج حسن خلج، محمدحسین حدادیان و حسین طاهری برگزار می‌شود.

این بنر متعلق به جشنواره هلهله فرشته‌ها و اینجا مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر قم است؛ جمعیت غیرقابل وصف است. جمعیتی که به خاطر برگزاری جشنواره بزرگ هلهله فرشته‌ها در سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در این مکان تجمع کرده تا این روز فرخنده و مبارک را با هم جشن بگیرند.

هر طرف که سرم را می‌چرخاندم، زوج‌های جوانی را می‌دیدم که به همراه خانواده‌های خود در این مراسم باشکوه شرکت کرده‌اند تا آغاز زندگی مشترک خود را به آغاز زندگی نورانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، گره بزنند تا از برکت این روز بهره مند شده و برای همیشه زندگی و منش این دو بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

 

صدای اذان مغرب و عشاء که بلند شد، خیل عظیم جمعیت در امامزاده علی بن جعفر (ع)، در صف نماز جماعت ایستادند و با خدای خود راز و نیاز کرده و خود را آماده حضور در این مراسم کردند. بعد از اقامه نماز، آقایان برای شرکت در این مراسم به مجتمع امام خمینی (ره)، هدایت شده و بانوان هم در حیاط مجاور ضریح نورانی این امامزاده که فرش شده بود، نشستند.

جلوی درب ورودی امامزاده، ایستگاه‌های صلواتی ویژه بانوان و آقایان هم با هندوانه و بستنی از مردم در گرمای تابستان پذیرایی کرده و مردم هم قبل از ورود به مراسم، در صف‌های طولانی برای گرفتن پذیرایی خود می‌ایستادند.

به هر ترتیب، مراسم ساعت 21، با تلاوتی آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن مرشد خوش نوای قمی با گرفتن ضرب به توصیف و مدح مولای متقیان علی (ع)، پرداخت و با شعرهای زیبای خود جو معنوی خاصی به فضا داد و گوش و دل مردم را برای لحظاتی با نوای خود همراه کرد.

پس از آن مجری برنامه با تشویق حضار به روی سِن آمده و سخنش را با شعری بسیار زیبا از ازدواج فرخنده حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، آغاز کرد و بعد از لحظاتی از حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی از کارشناسان حوزه خانواده دعوت به عمل آورد تا برای گفت و شنود به روی صحنه بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی نیز با صدای صلوات افراد حاضر در مجلس در جایگاه حاضر شده و مبنای صحبت خود را در شب ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، به مسئله و یا بهتر است بگویم به معضل طلاق در جامعه اختصاص داد و گفت که متاسفانه در کشور ما که یک کشور مسلمانان و شیعی است، از هر 4 ازدواج به یک طلاق منجر می‌گردد که این خبری بسیار ناگوار و نگران کننده است.

 

وی از مردم خواست تا در جشن هلهله فرشته‌های امسال، همه با هم یک تصمیم جدی گرفته و برای استحکام زندگی خود آن را به کار ببندند و آن اخلاق و رفتار خوب و شایسته با خانواده است که می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات و در نتیجه طلاق جلوگیری کند.

مجری در پایان صحبت‌های حجت الاسلام والمسلمین عباسی، از ایشان خواست تا به مناسبت ازدواج آسمانی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) مداحی کند که این خواسته موجب شد تا سالن مثل بمب بترکد و مردم یکصدا وی را برای مداحی و شعرخوانی تشویق کنند.

حجت الاسلام عباسی وقتی با استقبال مردم روبه‌رو شد گفت که بنده قبل از اینکه معمم شوم، مداح اهل بیت (ع) بودم و پدر و مادرم بسیار علاقه داشتند تا این مسیر را ادامه دهم. برای اینکه دل آنها را شاد کنم، امشب می‌خواهم در وصف پیمان آسمانی مولای متقیان و حضرت زهرا(س)، شعری کوتاه بخوانم که قبل از خواندن از پدرشان که در بین مردم حضور داشتند، خواستند تا در کنار وی حضور پیدا کند.

 

بعد از صحبت‌های حجت الاسلام عباسی مجری به برنامه پایتخت آسمان که ویژه بانوان است اشاره کرد و گفت که فردا سه‌شنبه 23 مردادماه، برنامه‌ای تحت عنوان پایتخت آسمان با حضور الهام چرخنده و شاهین فرهنگ در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می‌شود. همچنین جشن همبستگی در همان روز به‌ منظور جمع‌آوری کمک ‌هزینه جهیزیه برای نیازمندان برپا می‌گردد.

ساعت حول و حوش 23 بود. اما همچنان بر تعداد جمعیت افزوده می‌شد و خانواده‌ها دسته دسته برای شرکت در این جشنواره به گلزار شهدا مراجعه می‌کردند و با صدای تشویق‌ها و صلوات‌های خود، شور و شوق بیشتری به مراسم داده و گرمی آن را دوچندان می‌کردند.

همین موقع‌ها بود که حسن ریوندی برای اجرای خود به روی صحنه آمده و با شوخی‌ها و بذله گویی‌های خود، چند دقیقه ای مردم را خنداند و دلشان را شاد کرد. ریوندی از جام جهانی گرفته تا تورم شوخی کرد و در انتها با شوخی مختصری در مورد خودش، اجرایش را پایان داد.

ساعت چیزی نمانده بود که به نیمه شب برسد، اما همچنان تا چشم کار می‌کرد مردمی را می‌دیدی که فوج فوج به سوی گلزار شهدا می‌شتابند. البته برخی‌ها هم دیگر آرام آرام مراسم را ترک می‌گفتند. با این وجود به گفته مجری برنامه، بالغ بر 40 هزار نفر جمعیت در این مراسم حضور داشتند.

سپس سایر میهمانان ویژه برنامه نیز یک به یک به روی صحنه آمده و به شعرخوانی و مداحی و سخنرانی پرداختند که آنها نیز مورد عنایت و تشویق و همراهی مردم قرار گرفتند. در پایان برنامه نیز مجری برنامه را با خواندن دعای فرج، جهت تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج)، مراسم را پایان بخشید.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcizvaq.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما