سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 67874
منبع : ایسنا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم تصریح کرد:

اعتماد مردم؛ بالاترین سرمایه اجتماعی کشور

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: بهترین راه مبارزه با مشکلات، افزایش رضایتمندی مردم است.
اعتماد مردم؛ بالاترین سرمایه اجتماعی کشور
اعتماد مردم؛ بالاترین سرمایه اجتماعی کشور
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه بحث نظارت بر عملکرد و حقوق شهروندی، ریشه در مفاهیم قرآنی، احادیث و روایات دارد، عنوان کرد: بزرگان دین همواره بر حقوق شهروندی تاکید کرده‌اند، اگر امروزه بسیاری از کشورهای غربی از دموکراسی و حقوق شهروندی سخن می گویند، اسلام از 1400 سال قبل به این مسئله توجه داشته است، در نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر به تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، شهروندی و اقتصادی اشاره شده است.

وی افزود: کار بسیار خوبی که طی 3 سال اخیر توسط دولت انجام شده، بحث سند حقوق شهروندی است، از ابتدای انقلاب این مسئله وجود داشته و درحال حاضر به روزرسانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در این سند، چند بند در خصوص حوزه زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی وجود دارد، وزارت کشور در کنار این سند، منشور گفت و گوی سیاسی با موضوع اهمیت دادن به جریانات، احزاب و گروه های سیاسی، منتشر کرده است.

وی تصریح کرد: این مسئله به این جهت است که دستگاه ها و ادارات بدانند که یک ناظر وجود دارد که به کار آن ها نظارت می‌کند و باید از این نظارت در جهت رضایت مردم است.

هاشمی با بیان اینکه بالاترین سرمایه اجتماعی کشور، اعتماد مردم است، ادامه داد: بهترین راه مبارزه با مشکلات، افزایش رضایتمندی مردم است، همه این کارها برای ایجاد رضایت بین مردم است.

وی در آخر بیان کرد: در کنار اینکه خداوند ناظر بر اعمال ما است، مردم هم باید بر عملکرد مسئولین نظارت داشته باشند، به همین جهت سعی شده که بازرسین را از بین اعضای سمن ها و تشکل ها انتخاب کنیم، تشکل ها نهادهای مردمی غیر دولتی هستند و قسمتی از بدنه مردمی محسوب می شوند و اگر به عنوان ناظر در جلسات حضور داشته باشند، خروجی این جلسات بهتر خواهد بود.


انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbawb0.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما