کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

تحصیل 57 هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه

23 مرداد 1397 ساعت 18:01

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران گفت: 57 هزار نفر طلبه شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران داریم و با توجه به نیازهای جامعه دینی و جامعه اسلامی این رقم کم است .


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمد واحدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برگزاری چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران در این استان اظهار کرد: این اجلاس در قم با عنوان مدرسه محوری؛ نگاهی درون زا به رفع کاستی ها برگزار خواهد شد و محل برگزاری این اجلاس در جامعه الزهرا است،  

وی ادامه داد: چهاردهمین اجلاس مدیران مدارس علمیه خواهران با حضور 500 نفر از مدیران از سراسر کشور به مدت سه روز از 27 تا 29 مردادماه در شهر قم برگزار می‌شود.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران افزود: خصوصیت ویژه چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران این است که بیشترین وقت این اجلاس به برگزاری کمیسیون اختصاص پیدا کرده است تا مدیران مدارس ایده‌ها و برنامه‌های مختلف خود را به بحث بگذارند.

واحدی با اشاره به کمیسیون‌های چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: برخی از محورهای این کمیسیون‌ها بحث آموزش از جمله پذیرش طلاب، برنامه ریزی درسی، اساتید و ارتقای آنان، بحث پژوهش و راهکارهای ارتقای آن است و کمیسیون‌ها در تصمیم سازی نقش زیادی دارند.

وی ادامه داد: طی یک ماه اخیر کمیسیون‌هایی را به صورت مجازی با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران از طریق بستر کوثرنت برگزار کردیم، در این کمیسیون‌های مجازی گفت‌وگوهای فراوانی به صورت مکتوب صورت گرفت و حتی تعدادی سخنرانی هم در کمیسیون‌ها داشتیم.

 

تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران افزود: سخنرانان شاخص چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله مقتدایی خواهند بود، همچنین در حاشیه این اجلاس از خانواده‌های 27 تن از شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

واحدی با اشاره به ویژگی خاص چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: این اجلاس زمینه تصمیم سازی را فراهم می‌کند و به دنبال سخنرانی صرف در اجلاس نیستیم و چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران حوزه‌های علمیه خواهران از بدیع ترین اجلاس‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.

وی  ادامه داد: یکی از اساسی ترین رویکردها برای هر مجموعه ای این است که ارتقا پیدا کند و مطابق استعدادها و توانی که در خود مجموعه دارد، خود را به روز کند، ما این توان را در حوزه‌های علمیه خواهران داریم که از ظرفیت خودمان به صورت حداکثری استفاده کنیم، در این راستا نگاه مدرسه محوری را در دستور کار خودمان قرار دادیم.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مدرسه محوری به دنبال این است که ما در شهر قم پشت اتاق‌های دربسته تصمیم نگیریم و عده کمی به دنبال طرح و برنامه ویژه ای نباشد، مدرسه محوری یکی از ایده‌هایی است که موجب می‌شود طرح‌های خوب را به درستی اجرا کنیم.

 

تحصیل 57 هزار خواهر طلبه در کشور

واحدی با اشاره به تعداد طلاب حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: 57 هزار نفر طلبه شاغل به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران داریم، با توجه به نیازهای جامعه دینی و جامعه اسلامی این رقم کم است و آرزو می‌کنیم که این آمار بالا برود، اگرچه که اکنون نگاه کیفی سازی و ارتقای کیفیت ها در پذیرش، آموزش و تهذیب در دستور کار حوزه‌های علمیه خواهران است.

وی ادامه داد: سیاست حوزه این است که با حداقل هزینه بیشترین بازدهی را داشته باشد، در شرایط فعلی هم در برنامه‌های حوزه علمیه خواهران به حداقل هزینه‌ها بسنده می‌کنیم.

 

وجود 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران افزود: حدود 500 مدرسه علمیه خواهران داریم و مدیران تمام مدارس سطح دو حوزه و 90 درصد از اساتید این مدارس، خواهر هستند و این به برکت کارهای جهادی در زمینه تربیت مدرس خواهر در حوزه‌های علمیه محقق شد، تنها تعدادی کمی مدیر برادر در مدارس سطح سه و چهار حوزه خواهران داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران را از بانوان فرهیخته انتخاب کنیم و در این راستا دو خواهر طی روزهای آتی به عنوان مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 67885

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67885/تحصیل-57-هزار-طلبه-خواهر-حوزه-های-علمیه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir