سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 67895
منبع : خبرگزاری دانشجو
به همت جامعه اسلامی دانشجویان؛

نامه مشکلات دانشجویان، به سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم ارسال شد

قم نيوز : جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، مشکلات این دانشگاه در زمینه آموزشی، علمی و صنفی را طی نامه‌ای به جلال رضایی نور سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم ارسال کرد.
نامه مشکلات دانشجویان، به سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم ارسال شد
نامه مشکلات دانشجویان، به سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم ارسال شد
به گزارش قم نیوز جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در راستای مطالبات دانشجویان، مشکلات این دانشگاه در زمینه آموزشی، علمی و صنفی را طی نامه‌ای به جلال رضایی نور سرپرست جدید دانشگاه صنعتی قم ارسال کرد.

در متن این نامه آمده است:
با عرض تبریک بابت انتصاب شما به این سمت، نظر به اینکه اینجانب سرپرستی دانشگاه را به تازگی عهده‌دار شده‌اید؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مطالبات آموزشی و صنفی – رفاهی دانشجویان را ضمن این نامه به عرض شما می‌رساند. امید است با تلاش روز افزون در جهت برطرف کردن این مشکلات یا بهبود آن‌ها برآیید.

-بلا‌تکلیفی مکان دانشگاه و فضای کوچک فعلی که منجر به کمبود کلاس‌ها و تراکم زیاد دانشجویان شده است.

-نبود فضای پژوهشی لازم برای دانشجویان.

-پایین بودن سطح علمی برخی اساتید و عدم به روز بودن شیوه‌ی تدریس آن‌ها.

-کمبود استاد مناسب برای دروس آزمایشگاهی و کارگاهی.

-کمبود و یا حتی نبود اعضای هیئت علمی در برخی از رشته‌ها.

-نامناسب بودن ارائه‌ی واحد‌های درسی در زمان انتخاب واحد.

-وجود آزمایشگاه برخی از رشته‌ها مانند آزمایشگاه اُپتیک در صورتی که گرایش اُپتیک در دانشگاه وجود ندارد و ارائه نشدن برخی آزمایشگاه‌ها مانند رشته فیزیک حالت جامد در صورتی که این گرایش در دانشگاه وجود دارد. البته که وجود اینطور مشکلات تنها به همین رشته‌ها ختم نمی‌شود.

-انتخاب مدیران گروه رشته‌ها متناسب با تخصص آن‌ها.

-یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان نبود پل هوایی روبروی دانشگاه است که با توجه به عبور ماشین‌های سنگین بسیار خطرناک بوده و خطر آفرین است به خصوص در شرایط بارندگی. به طوری که در آخرین مورد شاهد تصادف یکی از دانشجویان و شکستن دست و پای او بودیم.

-جا به جایی غیر اصولی مسئولان و کارمندان که به دلیل عدم آگاهی نسبت به وظایف جدید باعث شده که بسیاری از کار‌ها مطابق رویه معمول انجام نشده و با تأخیر انجام شود.

-مشکلات کامپیوتر‌های سایت دانشگاه، سرعت پایین اینترنت دانشگاه و قطعی مکرر آن و همچنین فیلتر بودن شبکه مجازی اینستاگرام که حتی از نظر قانونی هم منعی در استفاده از آن نیست، بماند که در بسیاری از دانشگاه‌ها حتی به دانشجویان اجازه دسترسی به بعضی سایت‌های مسدود شده نیز داده می‌شود.

-نبود سرویس داخل شهر برای دانشجویان ساکن در شهر قم. خواهشمندیم حداقل دو سرویس به مقصد میدان مطهری و بلوار شهید صدوقی قرار داده شود.

-مشکل سلف دانشگاه هم تا حدی آزار‌دهنده شده. در ترم پیش با تلاش دانشجویان تنوع غذایی به منو غذا‌ها اضافه شد، اما درخواست داریم تنوع غذایی از این هم بیشتر شود. کیفیت غذا‌ها گا‌ها مطلوب نیست که خواهشمندیم این مسائل با پیمانکار دانشگاه حل شود و یا در غیر این صورت پیمانکار تغییر گردد. ضمنا عدم شست و شو درست ظروف و همچنین کمبود امکانات سلف (حتی نبودن قاشق) مشکل دیگر می‌باشد. صف طولانی غذا که به دلیل کمبود نیروی خدماتی می‌باشد نیز از دیگر مسائل آزار‌دهنده است.

-تعیین و تکلیف سر در دانشگاه.

-نبود فضای مناسب جهت استراحت خواهران در دانشگاه. به طوری که فضای استراحت و نمازخانه یکی هستند.

-ساماندهی به وضعیت ورود و خروج خواهران دانشگاه. دقیقا معلوم نیست در دانشگاهی که پسران و دختران با هم درس می‌خوانند به چه علت درب ورود و خروج جداست. جدای از این، درخواست می‌شود حداقل درب دوم دانشگاه برای ورود خواهران باز گردد.

با توجه به اینکه تصمیم بر جابه جایی خوابگاه‌ها می‌باشد خواهشمندیم:

در مورد خوابگاه خواهران مشکل اصلی فاصله زیاد خوابگاه از دانشگاه است به حدی که اگر دانشجویان از سرویس جا بمانند باید قید کلاس آن ساعت را بزنند. درخواست می‌شود با توجه به اینکه امکانات رفاهی اولویت دانشجویان است در صورت امکان با خوابگاه مفید مجددا تمدید قرار داد شود و یا در اولویت بعدی به جهت نزدیکی به دانشگاه، با خوابگاه دانشگاه پردیس فارابی قرار بسته شود. خوابگاه دانشگاه قم که نرسیده به پردیسان واقع شده است به دلیل دوری از دانشگاه و همچنین دوری از فضای شهر قم باعث مشکلاتی برای دانشجویان خواهد شد.

در مورد خوابگاه برادران خوابگاه‌های فعلی دارای مشکلات بسیاری هستند از جمله: در ابتدا تراکم بسیار زیاد دانشجویان، نبود فضای مناسب نمازخانه در خوابگاه شهید حججی به صورتیکه با کتابخانه خوابگاه ادغام شده است، مشکلات سرمایشی و گرمایشی، کمبود فشار آب برای طبقات بالا‌تر و...؛ خواهشمندیم در مورد خوابگاه جایگزین دقت شود که مشکلاتی این چنین در محل جدید وجود نداشته باشد.

ضمنا با توجه به وضعیت اقتصادی سعی شود که هزینه خوابگاه افزایش کمی پیدا نماید.


تقاضا می‌شود سرپرست محترم به این مشکلات و مطالبات دانشجویان در اسرع وقت رسیدگی نمایند تا ان‌شاء‌الله قدم‌های بعدی را در راستای بهبودی وضع موجود با انگیزه‌ی بیش از پیش گام برداریم.

سید سجاد حشمتی- دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcenv8p.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما