کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخاوتی بی نظیر در «پایتخت آسمان»

خبرگزاری فارس , 24 مرداد 1397 ساعت 5:50

برنامه جشن پایتخت آسمان ویژه بانوان، سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه در مجتمع امام خمینی (ره)، جنب گلزار شهدای قم برگزار شد که در آن کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم برای تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند بی نظیر بود.


به گزارش قم نیوز ساعت 5 عصر؛ خیابان‌های منتهی به مجتمع امام خمینی (ره)، جنب گلزار شهدا شلوغ و پیاده روها مملو از جمعیت بانوان بود که جلوی درب مجتمع در صف پذیرایی جشن پایتخت آسمانی‌ها که با کیک و شیرینی از میهمانان پذیرایی می‌شد، ایستاده بودند. ‌

وارد سالن که شدم، از دیدن جمعیت به حیرت آمدم. جمعیتی که از همان ساعات اولیه آغاز مراسم، سالن را با حضور پرشور خود پر کرده بودند و منتظر شروع برنامه‌ها بودند. در همین حین نیز مرشد جوان قمی با گرفتن ضرب به مدح مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و برای لحظاتی شور خاصی به مجلس داد.

سپس علی علیزاده به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و با آیات نورانی قرآن، فضای مجلس را عطرافشانی کرد و حضار را به احترام تلاوت کلام الله مجید به سکوت فراخواند. الحق و و الانصاف بانوان حاضر در محفل نیز با سکوت و صلوات‌های قرآنی خود، حق آن را به خوبی ادا کردند.

سپس الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون و مجری این برنامه، همزمان با خواندن شعری بسیار زیبا از ازدواج دو لاله پیغمبر، حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا‌ (س)، به روی سِن آمد و بانوان نیز با تشویق‌های خود، از وی استقبال خوبی کردند. چرخنده بعد از سلام و تبریک و احوالپرسی جانانه با میهمانان، از دو مداح اهل بیت (ع)، علی حبیب زاده و علی اکبر حائری دعوت به عمل آورد که به روی صحنه بیایند.

حبیب زاده و حائری نیز با آمدن به روی سِن با یک همسرایی بسیار زیبا در خصوص پیوند آسمانی فاطمه (س) و علی (ع)، مجلس را دست گرفته و حسابی گرم کردند.

ساعت حول و حوش 19 بود و با وجود اینکه سالن مملو از جمعیت بود، باز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شد. جمعیت به قدری زیاد و فشرده شده بود که فضا گرم و بانوان با بادبزن‌های دستی خود را باد می‌زدند اما همچنان برنامه را با شور و عشق به حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) با تمام وجود همراهی می‌کردند.

بعد از اجرای همسرایی بسیار زیبای دو مداح اهل بیت (ع)، الهام چرخنده میکروفون به دست وارد جمعیت شد و از بانوان خواست تا یک مادرشوهر و عروس که با هم در مجلس حضور دارند خود را معرفی کنند؛ که برخی از بانوان خود را معرفی و چرخنده کمی با آنها در خصوص رابطه عروس و مادرشوهر شوخی و خنده کرد.

خادمان حاضر در مراسم که حمایلی بر دوش انداخته بودند و در گوشه گوشه سالن ایستاده بودند هم علاوه بر راهنمایی و هدایت میهمانان به جای خود، با در دست داشتن کیسه و دستگاه پوز، کمک‌های نقدی مردم را نیز جمع آوری می‌کردند. البته یک سری از هدایای مردمی هم که در قالب کالا و اجناس بودند در گوشه ای از سالن چیده شده بود.

عکاسان رسانه‌های مختلف نیز با سلاح‌های خود یعنی همان دوربین عکاسی، در سالن حضور داشتند و تصاویر مراسم را از زوایای مختلف می‌گرفتند تا با انتشار آنها، مردم سراسر دنیا و بالاخص سایر اهالی قم که نتوانسته بودند به هر دلیلی در مراسم حضور پیدا کنند را نیز از اتفاقات و برنامه‌های متنوع این جشن با خبر کنند. 

سپس مهسا ایرانیان با دعوت مجری برنامه به روی صحنه آمد و با طنازی و شوخی‌های خود حسابی حضار را خنداند. ایرانیان با دختران دهه80 و 70 و بالاخص دهه 60  شوخی و مزاح کرد و کلی از خاطرات آنها تعریف و یادآور حس نوستالژیک دهه شصتی‌ها شد.

ایرانیان با تقدیر چرخنده و بدرقه و همراهی حضار صحنه را ترک و دکتر شاهین فرهنگ، با دعوت مجری به روی سِن آمد و در خصوص سیره و روش زندگی حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع)، از دوران خواستگاری و عقد و عروسی و مهریه و جهیزیه تا بخشیدن لباس عروس دخت نبی (ص) در شب عروسی توسط خود ایشان به ایراد سخن پرداخت و اشارتی نیز به آمار طلاق زد و از عدم سنخیت زندگی‌های امروزی با زندگی دو بزرگواری که الگو و اسوه بشریت هستند، ابراز تاسف کرد.

سپس‌ هاشم تفکری بافقی و همسرش، کارگردان برنامه از لاک جیغ تا خدا به روی صحنه آمده و با مجری برنامه به گفت‌وگو نشستند. بافقی در ابتدا از مشکلاتش در خصوص ساخت این برنامه گفت و سپس به عنوان کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند داستانی «گردونه» در خصوص ساخت آن گفت: مستند داستانی «گردونه» روایتگر سفرهای تفریحی چند دختر دانش آموز محجبه تهرانی است که در شهر و یا در حومه آن اتفاق می‌افتد و در حقیقت به معرفی الگوی شادی و تفریح در سبک زندگی اسلامی می‌پردازد.

وقتی این کارگردان و همسرش نیز صحنه را با تشویق‌های مردم ترک کردند، مجری برنامه در حال صحبت و معرفی میهمان بعدی برنامه بود که ناگهان یکی صدای آشنایی از پشت صحنه به گوش رسید و حضار را به وجد آورد. صدای مذکور متعلق به بانوی بازیگر سینما و تلویزیون گیتی معینی بود که با تشویق‌های جانانه میهمانان برنامه به روی صحنه آمد.

معینی در ابتدا صحبتش را با خواندن شعری در خصوص شهدا آغاز کرد و از اینکه توانسته بود در یک چنین مراسمی آن هم در شهر کریمه اهل بیت (ع) حضور پیدا کند ابراز خوشحالی و شعف کرد. گویا وی قبل از اینکه وارد مجتمع امام خمینی (ره) شود، به امامزاده علی بن جعفر (ع) و گلزار شهدا برای زیارت و خواندن فاتحه رفته بود.

او همچنین خاطره ای در خصوص حضورش در خیابان چهارمردان قم در دوران رژیم پهلوی تعریف کرد و فضا را بار دیگر شاد کرد. معینی در خاتمه صحبت‌هایش شعری درباره حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) خواند و آرزوی موفقیت و التماس دعا از حضار کرد. بعد از اتمام صحبت‌هایش بانوان برای گرفتن عکس یادگاری و امضاء نزد او رفتند.

در پایان نیز مجری برنامه با خواندی دعای فرج، ختم جلسه را اعلام کرد. وقتی بانوان مراسم را ترک می‌کردند، برای بار دوم از آنها با کیک و شربت پذیرایی شد که البته چیزی هم به نماز مغرب و عشاء نمانده بود و عده ای برای اقامه نماز جماعت به امامزاده می‌رفتند. اما یک چیز را می شد به خوبی از چهره می‌همانان دریافت و آن حس رضایت و خشنودی بعد از یک کار خیر و شادی در مجلس پایتخت آسمان به عشق بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) و شیر خدا حضرت علی (ع)، بود.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 67900

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67900/سخاوتی-بی-نظیر-پایتخت-آسمان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir