کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی یک طلبه ۱۰۰ دلار آمریکایی را در وسط فیضیه به آتش می کشد؛

روایتی از حواشی و متن تجمع امروز طلاب و فضلا با موضوع عدالت اقتصادی

خبرگزاری حوزه نیوز , 26 مرداد 1397 ساعت 8:23

در وسط مدرسه فیضیه خبرنگاران و عکاسان مشغول عکس کردن گرفتن از طلبه ای بودند که ۱۰۰ دلار آمریکایی را آتش زد. حجت الاسلام احمدی طلبه انقلابی حوزه علیمه قم با آتش زدن این ۱۰۰ دلار گفت با این حرکت می خواهیم به مسئولین بگویم چرا با وجود منویات رهبر معظم انقلاب ...


به گزارش قم نیوز امروز 25 مرداد ماه بار دیگر فریاد «الله اکبر، جانم فدای رهبر»، « روحانیت هم درد و همراه مردم» و «رئیس بی کفایت، مایه ننگ ذلت» از مدرسه فیضیه، خاستگاه انقلاب بلند شد.

حضور وحدت آفرین و یک پارچه طلاب و روحانیون در تجمع امروز و در روزهای تعطیل حوزه علمیه قم  جالب و شگفت انگیز بود.

حجت الاسلام موسوی یکی از دانش آموختگان حوزه علمیه قم می گوید: حضور حداکثری طلاب و فضلا در تجمع امروز در حمایت از منویات رهبر معظم انقلاب و برای مطالبه عدالت اقتصادی از مسئولین و آن هم در ایام تابستان و در تعطیل حوزه علمیه قم، نشان از عمق هوشیاری و بصیرت است.

امروز شگفت انگیزتر وقتی بود که هر چه به ساعت شروع مراسم می رسیدیم، گعده های طلبگی در حیات مدرسه فیضیه در حمایت از منویات پرچمدار انقلاب و در مطالبه عدالت اقتصادی، داغ و داغ تر می شد.

 بعضی از روحانیون در این گعده ها آن قدر حرارت داشته و از وضعیت بد اقتصادی کشور و عملکرد نامناسب مسئولین ناراحت بودند که از عمق جان «وا اماما برس به فریاد ما» را فریاد می زدند و همه را به حضور گسترده تر برای مطالبه عدالت اقتصادی از مسئولین دعوت می کردند.

با شروع مراسم، در گوشه ای از حیاط مدرسه علمیه فیضیه، روحانیون گروه گروه به همراه پلاکاردهایی که در دستشان نوشته بود «دیروز گلستان ترکمنچای، امروز برجام»، «فیضیه بیدار هوش، همراه مردم باش» را فریاد می زدند و به محل برگزاری تجمع، در نمازخانه فیضیه نزدیک تر می شدند.

در ساعات اولیه تجمع همه چیز عادی بود؛ اما آهسته آهسته با رسمی تر شدن تجمع، حضور مردم و طلاب و روحانیون آن هم در تابستان و زمان تعطیلی حوزه های علمیه رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت.

حضور خبرنگاران و عکاسان دیداری و نوشتاری قم و شبکه های مختلف رسانه ملی برای ثبت رویداد دیگر در مدرسه فیضیه به عنوان خاستگاه انقلاب، قابل توجه بود.

در وسط مدرسه فیضیه خبرنگاران و عکاسان مشغول عکس کردن گرفتن از طلبه ای بودند که 100 دلار آمریکایی را آتش زد.

حجت الاسلام احمدی طلبه انقلابی حوزه علمیه قم با آتش زدن این 100 دلار گفت با این حرکت می خواهیم به مسئولین بگویم، چرا با وجود منویات رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی، چشم به خارج کشور دوختند و منتظرند آمریکایی ها برای اقتصاد کشور ما تصمیم گیری کنند.

هر چه به لحظات میانی مراسم و سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی نزدیک و نزدیک تر می شدیم، جای انداختن سوزن در نمازخانه مدرسه فیضیه نبود.

نبود بعضی مسئولین واکنش های بعضی از طلاب و استاد رحیم پور را به همراه داشت

مراسم با قرائت قرآن شروع شد. حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر، فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز شاهد اتفاقات بسیار مهم در کشور و نظام در مسائل مختلف اقتصادی هستیم و می دانیم این اتفاقات دارای منشأ است.

وی گفت: مگر می شود این اتفاقات بدون امضاء و قلم صاحبان قدرت در کشور شکل گرفته باشد؛ قطعا قلم این دسته از مسئولین است که این همه مشکلات در کشور و نظام ایجاد کرده است.

فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: همین مسائل باعث شده بعضی از قارون های داخلی گاهی اندیشه رهبر انقلاب را زیر سؤال ببرند.

استاد رحیم پور ازغدی نیز به عنوان سخنران اصلی این تجمع، اظهار داشت: پیام امروز مدرسه فیضیه این است ما روحانیت از لحاظ اقتصادی از همه اقشار جامعه پایین تر هستیم و اگر چه حکومت آخوندی است، ولی کمترین حقوق را آخوندها می گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اما در عین حال روحانیت در مدرسه فیضه فریاد بر می آورد و با وجود مشکلات اقتصادی، همیشه حامی انقلاب و ولایت فقیه است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: حوزه فریاد محرومان و مستضعفان را می شوند و برای حمایت از محرومان به پا می خیزد و اجازه نمی دهد بین روحانیت، مردم و فقرا فاصله بیفتد.

رحیم پور ازغدی گفت: در این تجمع نیامدیم جنجال کنیم؛ بلکه آمدیم به مسئولین، امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بگویم دشمن به دنبال این است به مردم بگوید روحانیت شیعه فاسد شده و نظام ناکارآمد است و آنها دقیقا شیعه و ولایت فقره را هدف قرار داده اند.

سخنان استاد رحیم پور گاهی وقت ها آن قدر آتشین بود و از عمق جان سخن می گفت که طلاب و فضلای انقلابی با شعار «صحیح است»، «صحیح است»، پاسخ او را می دادند.

 حتی برای دقایقی سخنران استاد رحیم پور ازغدی قطع شده بود و در وسط جمعیت، طلاب شعار می دادند و فریاد می زدند «گرچه جیب ها خالی است ولی حامی ولایتم».

چنان این شعارها در وسط صحبت استاد رحیم پور موج ایجاد کرد که این استاد حوزه و دانشگاه هم چند بار پلاکاردهایی که در دست روحانیون بود، با صدای بلند خواندند.

این تجمع آنقدر با شعور و عقلانیت صورت گرفت که بعضی از روحانیون برای عقب نیفتادن از جمعیت و حمایت از مطالبات مردم در مورد اقتصاد همراه با فرزند خردسال شان حاضر شدند. حضور برخی از غیرروحانیون و مردم عادی نیز در این تجمع به چشم می آمد.

آقای احمدی پیرمرد 60 ساله ای به همراه فرزند 11 ساله اش در کنار درختی نشسته بود، گفت: این صحنه ها انسان را به یاد اوائل انقلاب می اندازد که طلاب همین طور عاشقانه برای پیروزی انقلاب تلاش می کردند.

حجت الاسلام سعیدی نیز در گفت و گو با ما گفت: امروز با دخترم آمدم تا بگویم اماما برای حمایت از منویات شما تا آخرین لحظه ایستادیم و به دنبال تحقق آن و مطالبه خواهی ازمسئولین هستیم.

تجمع امروز طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در حمایت از منویات حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح روز 22 مرداد ماه در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استان های مختلف درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، شرارت های امریکا و پیشنهاد مذاکره و نیز ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان، صورت گرفت.

 اما سخنان رهبر فرزانه انقلاب واکنش های وزارت خارجه آمریکا «خانم هدر نائورت» را نیز به همراه داشت و  گفت «بر سیاست‌مان مقابل ایران محکم ایستاده‌ایم».

 این موضع گیری نشان می دهد دشمن تمام حرکت های کشور و نظام را به صورت جدی دنبال می کند و بر خلاف دولت مردان ما برای سیاست خود برنامه دقیق دارند و از سیاست خود لحظه ای عقب نشینی نمی کنند.

در ماه های اخیر اقدامات دولت و شرایط کشور باعث شد حوزویان با حضور به موقع در صحنه هوشیاری خود را از مواضع رهبر معظم انقلاب اعلام نمایند.

تهیه و تنظیم: قربان اسلامی نژاد
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 67989

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67989/روایتی-حواشی-متن-تجمع-امروز-طلاب-فضلا-موضوع-عدالت-اقتصادی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir