جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۹
کد مطلب : 67995
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس پلیس آگاهی قم خبر داد؛

دستگیری قاچاقچی ارز با بیش از ۵۷ هزار دلار در قم

قم نيوز : رئیس پلیس آگاهی استان قم با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی ارز در قم، گفت: از منزل متهم ۵۷ هزار و ۳۷۱ دلار آمریکا کشف شد.
دستگیری قاچاقچی ارز با بیش از ۵۷ هزار دلار در قم
دستگیری قاچاقچی ارز با بیش از ۵۷ هزار دلار در قم
به گزارش قم نیوز سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری ارز قاچاق در یکی از منازل قم، بلافاصله موضوع در دستور کارمأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه پس از اخذ مجوز قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و طی بازرسی از منزل مذکور ۵۷ هزار و ۳۷۱ دلار آمریکا کشف و متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: در بازرسی از سایر قسمت‌های منزل مذکور یک قبضه تپانچه دست ساز با تعدادی فشنگ و مقادیری مواد مخدر از نوع تریاک متعلق به برادر نامبرده کشف شد.

سرهنگ کرمی گفت: متهم اذعان داشت ارز قاچاق را به تدریج از دلالان ارز در هسته مرکزی شهر خریداری کرده و هیچگونه اسناد قانونی ندارد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: نهایتاً متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

کشف بیش از ۲۴۰ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس قم و البرز

فرمانده انتظامی استان قم از کشف بیش از ۲۴۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های قم و البرز خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با خودرو سمند محموله مواد افیونی را از یک استان مرکزی و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند که در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، بلافاصله موضوع دردستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: سپس طی هماهنگی‌های قضائی اکیپ‌های تلفیقی از هر دو پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم و البرز به محل‌های مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری سرانجام خودرو مذکور را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ادامه راننده سمند که با دستور ایست پلیس مواجه می‌شود قصد فرار از قانون داشته که با تیراندازی مأموران و اصابت گلوله به ناحیه کتف، خودرو را متوقف می‌کند.

سردار آقاخانی افزود: در نهایت طی بازرسی از خودرو سمند بیش از ۲۴۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب ۲۴ بسته کشف و متهم نیزبا حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

پلیس با اشراف اطلاعاتی از وقوع قتل جلوگیری کرد

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم از اشراف اطلاعاتی پلیس در جلوگیری از اقدام به قتل توسط چندین اراذل و اوباش در قم خبر داد.

سرهنگ پیام کاویانی بیان داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اشراف اطلاعاتی جامع و کامل از تحرکات اراذل اوباش، توانستند در اقدامی با تکیه بر برنامه ریزی اطلاعاتی و پیش دستانه از ارتکاب اعمال مجرمانه اراذل واوباش وابسته به مقتول که قصد قتل قاتل فراری را داشتند را خنثی و از این عمل مجرمانه جلوگیری کنند.

وی افزود: در ادامه با اشراف اطلاعاتی کامل بر موضوع ضمن هماهنگی با مقام محترم قضائی، اکیپی از مأموران این پلیس برای جلوگیری و دستگیری اراذل و اوباش اعزام و در اقدامی اطلاعاتی- علمیاتی تعداد ۴ تن از مرتبطین پرونده را پیش ارتکاب به اعمال مجرمانه دستگیر کردند.

سرهنگ کاویانی اظهارداشت: بار دیگر پلیس با اجرای اقدامات پیش دستانه و اشراف اطلاعاتی در استان توانست از ارتکاب جرم و نیت شوم و خود سرانه اراذل واوباش در استان جلوگیری کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم افزود: فرماندهی انتظامی استان در ۴ ماهه اول سال ۹۷ با تکیه بر اشراف اطلاعاتی و اقدامات اطلاعاتی پیش دستانه توانست شرارت در استان را نسبت به مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش دهد.

۶۵ درصد کشته شدگان عابر پیاده در قم بیش از ۶۰ سال سن دارند

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گفت: در تحلیلی که از وضعیت تصادفات عابران پیاده در سال گذشته در شهر قم داشتیم، حدود ۴۷ درصد کشته شدگان مربوط به عابران پیاده بوده و از طرفی ۶۰ درصد این عابران، افرادی هستند که دارای سن ۶۰ سال به بالا می‌باشند.

سرهنگ علی حسن قیصری افزود: افراد کهن سال، به علت کهولت سن و ضعف بینایی و شنوایی و نداشتن چابکی لازم به هنگام تردد در خیابان، بیش از دیگران در معرض خطر حوادث ترافیکی بوده و نیازمند توجه و مراقبت بیشتر از طرف خانواده‌ها هستند تا ایمنی آنها به هنگام تردد در معابر تأمین شود.

وی افزود: از طرفی رانندگان عزیز، بیشترین نقش و تأثیر در ایجاد ایمنی و ارتقاء ایمنی، برای عابران پیاده را دارند، رانندگان که در معابر تردد می‌کنند به ویژه معابر شهری، بایستی انتظار این را داشته باشند که هر لحظه ممکن است عابر پیاده مقابلشان ظاهر شود و بایستی آمادگی این را داشته باشند که بتوانند وسیله خود را به موقع کنترل کنند که بهترین اقدام رعایت سرعت مطمئنه در معابر است.

سرهنگ قیصری ادامه داد: سرعت مطمئنه، سرعتی است که با توجه به شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر یک معبر بایستی توسط راننده مدنظر قرار گیرد تا بتواند در صورت مواجه شدن با خطر وسیله نقلیه خود را بدون اینکه حادثه‌ای ایجاد شود کنترل کند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به وظایف عابران پیاده اضافه کرد: براساس ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، عابران پیاده هم وظایفی دارند که بایستی آنها را رعایت کنند.

وی بیان داشت: عابران بایستی برای گذشتن از عرض راه تنها از گذرگاه‌های عابرپیاده، پل‌های هوایی و زیرگذرهای مجاز عبور کنند.

سرهنگ قیصری خاطرنشان کرد: عابران پیاده نبایستی از حصار آزاد راه‌ها و بزرگ راه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل و بوته‌ها حاشیه و میانه راه عبور کنند و نیز از موانع و خط کشی خطوط ویژه سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند.
انتهای پیام /  137
https://qomnews.ir/vdcft1dv.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما