کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز:

50 درصد کم‌آبیاری فضای سبز در قم وجود دارد

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 27 مرداد 1397 ساعت 15:01

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: درحال حاضر در قم حدود 50 درصد کم‌آبیاری داریم و بسیاری از عرصه های اطراف شهر با کم‌آبیاری مواجه هستند.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه هر گونه درخت و گیاه در قم آب متفاوتی نیاز دارد، تصریح کرد: درحال حاضر در قم حدود 50 درصد کم‌آبیاری داریم و بسیاری از عرصه های اطراف شهر با کم‌آبیاری مواجه هستند و به عنوان مثال درختی که باید 4 روز یکبار آبیاری شود 15 روز یکبار آبیاری می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه دو منبع آبیاری برای آبیاری فضای سبز شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این منابع چاه‌ها هستند؛ 13.5 درصد آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب تامین می‌شود.
جوادیان با بیان اینکه در سال 96 حدود 2.3 میلیون مترمکعب آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده شده است، افزود: شهرداری طبق تعرفه مشخص شده برای دیگر شهروندان هزینه این آب شرب را پرداخت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری برای هر مترمکعب آب شرب هزار و 300 تومان به شرکت آب و فاضلاب پرداخت می‌کند، افزود: در سال‌های 94 و 95 بالغ بر 200 لیتر در ثانیه نیاز به آب شرب را کم کردیم اما بابت این کسر، چاه به شهرداری داده نشده است و همین مساله موجب کم‌آبیاری شده است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 68034

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68034/50-درصد-کم-آبیاری-فضای-سبز-قم-وجود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir