کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

اجرای سیاست مدرسه محوری در مدارس علمیه خواهران

خبرگزاری فارس , 27 مرداد 1397 ساعت 21:45

معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران به اجرای اجرای سیاست مدرسه محوری در مدارس علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: مدرسه محوری به این معنا است که تمام توان مسؤولان برای ارتقاء و تحول مدارس علمیه خواهران باشد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واحدی ظهر در مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد ضمن عرض خیرمقدم به مدیران مدارس و استانی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: موضوع اجلاس سال جاری «مدرسه محوری؛ نگاهی درون‌زا» به رفع‌کاستی‌ها است و این عنوان بزرگ و باشکوهی است که با فضای جدید مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: گمان می‌کنم با نگاه مدرسه‌محوری شاهد آثار و برکات بسیار زیادی برای حوزه‌های علمیه خواهران خواهیم بودیم، در حوزه‌های علمیه خواهران همه تلاش می‌کنند که خروجی حوزه‌های علمیه خواهران مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج) و کارآمد در نظام دینی و موثر در تبلیغ دین باشد.
معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: باور ما این است که حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت زیاد و استعداد متراکمی دارد که می‌تواند کارهای بزرگی را در خود و جامعه انجام دهد و موجب تغییرات مثبت زیادی در فرهنگ دینی شود.
وی با بیان اینکه باور داریم که قدرت متراکم حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند کارهای بزرگی را رقم بزند ادامه داد: همواره سازمان‌های پویا و تحول‌گرا، نگاه به افق‌های بلند دارند و به دنبال این هستند که نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنند و باتوجه به اینکه مدیر حوزه‌های علمیه خواهران این سال را سال رفع کاستی‌ها اعلام کرده‌اند، امیدواریم امسال شاهد برطرف شدن بسیاری از مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران باشیم.
واحدی با اشاره به ویژگی این اجلاس نسبت به اجلاس‌های گذشته عنوان کرد: در سال جاری بیشتر زمان اجلاس به برگزاری کمیسیون‌ها اختصاص داده شده است تا زمینه تصمیم‌سازی مدیران مدارس علمیه خواهران فراهم شود.
وی بیان کرد: برای استفاده حداکثری از هم‌فکری‌ها و تصمیم‌سازی حداکثری مدیران مدارس، کمیسیون‌ها یازده‌گانه از حدود یک ماه پیش با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران در فضای کوثرنت برگزار شد و مدیران در این کمیسیون‌های مجازی، هم‌فکری و هم‌افزایی برای برگزاری این اجلاس داشتند و به نظر می‌رسد که آن فضا برای آماده شدن تصمیم‌سازی بسیار موثر بود.
معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه همه ما سر سفره شهدا‌های انقلاب و در سال‌های اخیر شهدای مدافع حرم نشسته‌ایم گفت: از ویژگی‌های اجلاس ساری جاری، تکریم از خانواده شهدای مدافع حرم است و امیدواریم که بتوانیم مقداری از وظیفه خود نسبت به شهدای مدافع حرم را انجام دهیم.
وی افزود: مدرسه محوری به این معنا است که تمام توان مسؤولان برای ارتقاء و تحول مدارس علمیه خواهران باشد، به عبارتی دیگر در مدرسه‌محوری آغاز کار همه دست‌اندرکاران مدارس عملیه خواهران است؛ در مدرسه‌محوری تلاش می‌شود تا آنچه که دژ‌های آینده و پایگاه‌های فرهنگی تشیع نیاز دارند در رتبه اول دیده شود و بدون تردید با این نگاه، مدرسه‌محوری جایگاه ویژه‌ای در تربیت و مدیریت استعداد‌ها و دانش خواهد داشت.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 68057

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68057/اجرای-سیاست-مدرسه-محوری-مدارس-علمیه-خواهران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir