يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب : 68059
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام نجف لک زایی گفت:

تجربه ۲۸ مرداد نشان داد آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند

قم نيوز : رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تجربه ۲۸ مرداد به ملت ما نشان داد که آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
تجربه ۲۸ مرداد نشان داد آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند
تجربه ۲۸ مرداد نشان داد آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام نجف لک زایی با اشاره به فرارسیدن سالروز کودتای آمریکایی 28 مرداد ابراز داشت: این که مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید از تجارب تاریخی به خصوص در نوع مواجهه با آمریکا درس عبرت بگیریم، ناظر به مباحث امروز نیز هست ، کما این که مشاهده کردیم آمریکا خودسرانه از معاهده بین المللی و چندجانبه برجام خارج شد.

وی افزود: جالب این است که معاهده برجام در عالی ترین سطح مناسبات جهانی تصویب شد چرا که مصوبه شورای امنیت سازمان ملل را نیز به همراه خود داشت اما با این حال دیدیم که آمریکایی ها به راحتی از آن خارج شدند و این مساله ای است که به نوعی کلید تحلیل رفتارهای سیاسی آمریکا در گذشته نیز به شمار می رود.

عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که آمریکایی ها ، کودتای 28 مرداد را با همکاری انگلیسی ها و برای بازگرداندن شاه انجام دادند و این نشان می دهد که هر کجا منافعشان اقتضا کند حتی با انجام کودتا و سرکوب دموکراسی این کار را انجام می دهند.

وی گفت: حکومت مصدق بر اساس رای مجلس آن زمان که وی را به نخست وزیری انتخاب کرده بود ، یک دولت قانونی بود که آمریکایی ها به همراه سلطنت طلب ها آن را برکنار کردند و این مساله ثابت می کند که آمریکایی ها برای رسیدن به منافع خاص خود از حقوق بشر و دموکراسی و از هر بحث زیبای انسانی دیگری نیز استفاده های ابزاری می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین لک زایی بیان داشت: در واقع آمریکایی ها و غربی ها وقتی ببینند که مثلاً شعار حقوق بشر و مبارزه با تروریسم برایشان مفید است آن را دنبال می کنند اما اگر در مسیر منافعشان نباشد هیچ وقعی به آن نمی نهند بلکه همان طور که در سال های اخیر دیدیم از رژیم های جنایتکار و کودک کُشی همچون رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صراحت حمایت کرده و می کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دقیقاً به همین خاطر است که آمریکا در طول دهه های گذشته خود باعث و بانی و یا حامی کودتاهای بسیاری در اقصی نقاط جهان بوده و از حکومت های دیکتاتوری و پادشاهی حمایت کرده و همچنان حمایت می کند و البته به تعبیر رسای امام (ره) که آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند، این ها رفتار شیطانی است به این معنا که شیطان  به آن چه که می گوید اعتقادی ندارد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: در واقع این مباحث و از جمله تجربه تاریخی کودتای 28 مرداد نشان می دهد که این ها هیچ چیزو هیچ حرفشان قابل اتکا نیست و منافعشان برایشان مهم است.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: شرایط امروز آمریکا و حرف های ترامپ نیز به گونه ای است که حتی افراد عادی نیز متوجه می شوند که واقعاً آن ها به دنبال چه هستند چه آن که در حالی ترامپ حرف از مذاکره با ما می زند که خودش دو سال مذاکره را معلق و پا در هوا قرار داده و لذا به تعبیر مقام معظم رهبری ، قضیه برجام و رفتار آمریکا نیز تجربه تاریخی دیگری را جلوی چشم مردم ما قرار داد که آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchwvn-.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما