يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 68080
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون استاندار:

عملکرد دستگاه های اجرایی قم به صورت مستمر رصد می شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی استان که رابطه مستقیمی با رضایتمندی مردم دارند، به صورت مستمر نظارت و رصد می شود.
عملکرد دستگاه های اجرایی قم به صورت مستمر رصد می شود
عملکرد دستگاه های اجرایی قم به صورت مستمر رصد می شود
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری روز یکشنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت قم، افزود: اگر زمانی به این نتیجه برسیم که دستگاه های اداری می توانند خود نظارتی بر دستگاه تابعه اعمال کنند، نیاز به فرآیندهای رصد و نظارت نخواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به این که همچنان در ساختارهای اداری و اجرایی مشکلاتی داریم، این نظارت ها توسط کمیته هایی از استانداری قم انجام می شود و امکانات لازم در این راستا فراهم است.

وی ادامه داد: فعالیت کمیته های مختلفی که در زمینه نظارت فعالیت دارند، باید هم پوشانی داشته و مکمل هم باشند تا این اقدام به هدف برسد.
غضنفری بیان کرد: بازدیدهای سرزده ای که از دستگاه های اجرایی صورت گرفت، نشان دهنده این بود که هم دستگاه ها خودشان مقید به انجام کار صحیح هستند و هم افکار عمومی می دانند که دولت به دنبال صیانت از حقوق شهروندی و رضایت مردم است.
وی افزود: برای رسیدن به این اهداف، دستگاه های ضعیف باید عملکرد خود را اصلاح نمایند و دستگاه های خوب مورد تشویق قرار گیرند و هدف از این اقدام ها، پویایی دستگاه ها و ارائه خدمت رسانی به مردم است.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه ها در سال گذشته، گفت: در ارزیابی دستگاه ها شاخص هایی از جمله دستورالعمل ها و حجم عملکرد قابل مقایسه با سایر دستگاه ها لحاظ می شود و برداشت عادلانه ای از قانون صورت می گیرد.

معاون استاندار قم ابراز امیدواری کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی منجربه تحرک هرچه بیشتر دستگاه ها شود و هر سال شاهد انتخاب دستگاه های برتر جدید بوده، تا مجموعه ای کارآمد و پویا در استان داشته باشیم.

* دبیر ستاد جشنواره شهید رجایی استان قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از نتایج ارزیابی دستگاه های اجرایی در سال گذشته، گفت: بخشنامه ای دی ماه 96 در خصوص دستورالعمل جشنواره شهید رجایی در راستای انتخاب سازمان های برتر در شاخص های مختلف به سازمان ها و استانداری ها ابلاغ شد.

رضا رحمتی با اشاره به انتخاب حداکثر پنج دستگاه از بین دستگاه های اجرایی استان که بر اساس گروه بندی، بالاترین امتیاز را در شاخص های عمومی و اختصاصی کسب نموده اند، افزود: در این راستا در گروه زیربنایی و تولیدی، سازمان جهاد کشاورزی رتبه نخست در گروه و استان و در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی، اداره کل آموزش و پرورش رتبه نخست در گروه و دهم را در سطح استان کسب نمود.
وی اضافه کرد: در گروه شرکت ها، بانک ها و بیمه ها، شرکت آب و فاضلاب شهری رتبه نخست در این گروه و رتبه دوم استانی، در گروه دستگاه های حمایتی، سلامت و بهداشت، اداره بهزیستی رتبه نخست در گروه و رتبه هشتم استان و در گروه دستگاه های امور عمومی، اجتماعی و قضایی، اداره کل امور مالیاتی رتبه نخست در گروه و رتبه سوم را در استان کسب نمودند.

وی بیان کرد: اداره های زندان ها، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تعزیرات حکومتی، سه دستگاهی هستند که در بین دستگاه های اجرایی استان بالاترین میزان رشد امتیاز را نسبت به سال 95 در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی کسب نموده اند.
معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم ادامه داد: سه دستگاه وزرش و جوانان، امور اقتصادی و دارایی و آب و فاضلاب روستایی نیز در بین دستگاه های اجرایی سطح استان بیشترین رشد امتیاز را نسبت سه سال 95 در شاخص های عمومی کسب نموده اند.

رحمتی خاطرنشان کرد: سه دستگاه اوقاف و امور خیریه، ثبت احوال و استاندارد از بین دستگاه های اجرایی استان که بالاترین امتیاز را نسبت به سال 95 در شاخص های اختصاصی کسب نموده اند، انتخاب شدند.
به گفته وی، دستگاه های جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب شهری، امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، آب و فاضلاب روستایی، تعزیرات حکومتی، ثبت احوال، بهزیستی و صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش دستگاه هایی هستند که به طور میانگین رتبه های یکم تا دهم را در سطح استان کسب نمودند.

وی افزود: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت در کارگروه اقتصاد مقاومتی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری و رونق تولید به عنوان دستگاه های برتر انتخاب شدند.

* مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم نیز با بیان این که تشویق کارکنان باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود گفت: در این راستا کارکنان ممتاز دستگاه های اجرایی قم معرفی خواهند شد.

سید رضا علیزاده طباطبایی افزود: دستگاه های اجرایی می توانند به ازای هر 50 کارمند، یک تن و دستگاه هایی که بیش از 150 کارمند دارند، پنج تن را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم معرفی نمایند.

در جلسه شورای راهبردی توسعه و مدیریت که در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری قم برگزار شد، دبیران کمیته های سه گانه ذیل شورای راهبری توسعه مدیریت استان گزارشی از عملکرد کمیته ها ارائه نمودند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcbggb0.rhbwwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما