يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 68083
منبع : خبرگزاری ايرنا

اکیپ دامپزشکی قم آماده ذبح دام در عید قربان است

قم نيوز : مدیرکل دامپزشکی قم گفت: 20 اکیپ سیار و ثابت شامل 20 دامپزشک و کارشناس دامپزشکی در روز عید قربان آماده ذبح دام های نذری شهروندان هستند.
اکیپ دامپزشکی قم آماده ذبح دام در عید قربان است
اکیپ دامپزشکی قم آماده ذبح دام در عید قربان است
به گزارش قم نیوز مهدی رفیعی روز یکشنبه  افزود: این اکیپ ها از ساعت 6 صبح 31 مردادماه مصادف با عید قربان تا ساعت 13، علاوه بر استقرار در کشتارگاه های دام، در مناطق هشت گانه مشخص شده توسط شهرداری در سطح شهر و شهرهای خلجستان، کهک و جعفریه به صورت رایگان بر دام های قربانی نظارت بهداشتی می نمایند.

وی اضافه کرد: این اداره کل از همه شهروندان تقاضا دارد برای حفظ سلامتی، دام های نذری را در مکان های مشخص شده در سطح شهر و حتی المقدور در کشتارگاه های دام شهرداری و پرتو تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قربانی کنند.

وی ادامه داد: میدان رسالت، بلوار یادگار امام(ره)، بلوار امام علی(ع)، بلوار غدیر، خیابان رسالت بعد از زیرگذر بسیج، جمکران، بلوار حضرت معصومه(س) و پردیسان بلوار آزادی هشت هشت منطقه ای است که توسط شهرداری مشخص شده است.
به گفته رفیعی، تلفن 1512 و 36709057 این اداره کل آماده شنیدن انتقادها، پیشنهادها و درخواست اعزام کارشناس برای ذبح دام شهروندان می باشد.

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، شهروندان باید به طور جد از کشتار دام در خارج از کشتارگاه اجتناب نمایند.

در حال حاضر 2 کشتارگاه دام شامل شهرداری و پرتو در استان قم فعال است؛ کشتارگاه شهرداری قم روزانه ظرفیت کشتار 40 راس دام سنگین و حدود یک هزار و 200 راس دام سبک و کشتارگاه پرتو نیز ظرفیت کشتار 500 راس دام سبک و 50 راس دام سنگین را دارد و در کیلومتر 13 محور قم- جعفریه واقع شده است.

استان قم دارای 215 هزار راس گوسفند داشتی مولد، 35 هزار راس بز داشتی مولد، 115 هزار راس بزغاله پرواری، سه هزار و 500 نفر شتر، 27 هزار راس گاو شیری شامل 19 هزار راس گاو شیری اصیل مولد، سه هزار راس گاو دورگ شیری مولد، پنج هزار راس گاو شیری حذفی و 115 هزار راس گاو و گوساله پرواری است.

چهارشنبه 31 مردادماه جاری مصادف با دهم ذی الحجه، عید سعید قربان است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcex78p.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما