يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 68088
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

توجه به مسائل محیط زیستی در میان خانواده‌های ایرانی کمرنگ است

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: متأسفانه همچنان مسائل محیط زیستی در جامعه مورد غفلت جدی واقع شده و در میان خانواده های ایرانی جایگاه مناسبی ندارد.
توجه به مسائل محیط زیستی در میان خانواده‌های ایرانی کمرنگ است
توجه به مسائل محیط زیستی در میان خانواده‌های ایرانی کمرنگ است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی در دیدار معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: محیط زیست مسأله بسیار گسترده ای است که همه ابعاد و جوانب زندگی بشری را شامل می‌شود، از این رو باید از همه امکانات و ظرفیت ها برای تحقق اهداف زیست محیطی درجامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی ظرفیت ارزشمندی برای توسعه شناخت و آگاهی نسبت به مسائل محیط زیستی در میان افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: گاهی بروز چالش ها و معضلات زیست محیطی، ناشی از عدم شناخت و بی توجهی افراد نسبت به آسیب های ناشی از تخریب طبیعت و محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست همچنان در میان افراد جامعه مورد غفلت جدی واقع می‌شود و مسائل محیط زیستی در خانواده های ایرانی جایگاه مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه حوزه محیط زیست کاملا تخصصی بوده و باید فارغ از تمام مسائل سیاسی باشد، تصریح کرد: امروز بسیاری از چالش‌ها و بحران های محیط زیستی در کشورمان نتیجه غفلت و بی توجهی نسبت به این مسأله حساس و حیاتی است و در صورت ادامه این روند، آثار مخرب آن در آینده مضاعف شده و سلامت عمومی جامعه با مخاطرات جدی مواجه می‌شود.

حجت الاسلام والسملمین محمدرضا قاسمی نیا نیز در این جلسه حفاظت از محیط زیست و آموزش و فرهنگسازی در این حوزه را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: بیش از 7 هزار سوادآموز و 350 نفر آموزش دهنده در استان قم به عنوان جمعیت اثرگذار و اثرپذیر در جامعه، می‌توانند نقش ارزنده ای در اطلاع رسانی و فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه ایفا کنند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjoyem.uqeoozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما