يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 68105
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله نوری همدانی: واقعه غدیر همانند عاشورا بازسازی شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان بر بازسازی واقعه غدیر همانند عاشورا تأکید کرد و گفت: اگر عاشورای حسینی(ع) ماندگار شد به دلیل اهمیت و بازسازی عاشورا بود.
واقعه غدیر همانند عاشورا بازسازی شود/تأکید بر توجه به مشکلات مردم
واقعه غدیر همانند عاشورا بازسازی شود/تأکید بر توجه به مشکلات مردم
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار رئیس و اعضاء ستاد بازسازی غدیر، بر بازسازی این واقعه همانند عاشورا تأکید کرد و گفت: اگر عاشورای حسینی(ع) ماندگار شد به دلیل اهمیت و بازسازی عاشورا بود.

وی افزود: جریان غدیر به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند متعال فرموده است: «برای تربیت انسان‌ها ولی و رهبری قرار دادیم» و مسئله را به مردم واگذار نکردند.

استاد سطوح عالی حوزه بیان داشت: همان طور که خداوند متعال پیامبر(ص) را برای مردم معین کرده، امام را نیز خودش تعیین کرده است.

وی افزود: ما شیعیان معتقدیم که لازم است مدیر و رهبر جامعه از طرف خدا معین شود و این گونه هم است.

آیت الله نوری همدانی گفت: غدیر  می‌خواهد بگوید «الیوم اکملت لکم دینکم»؛ وقتی پیامبر(ص) در روز غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان ولیّ معرفی کردند، فرمودند: «دین شما با پذیرش ولایت کامل می شود».    

وی بیان داشت: بنابراین باید کاری کرد بازسازی غدیر در متن جامعه آمده و فرهنگ سازی شود تا شاهد برکات بیشتر آن باشیم.

این مفسر قرآن کریم افزود: در واقعه غدیر باید توجه به سیره حضرت علی(ع) کرد که ایشان چه خواسته‌ای داشتند؛ اما می‌بینیم جامعه توجهی به سخنان ایشان و نهج البلاغه ندارد.

وی اظهار داشت: یکی از مسائلی که حضرت تأکید داشتند، رسیدگی به فقرا بود؛ امروز مسئولان ما چه مقدار به این موضوع توجه دارند؟ لازم است همه زندگی شان را هم تراز با فقرا قرار دهند تا مردم احساس کاستی و فقر نکنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مردم رکن و ستون انقلاب هستند، ابراز داشت: مردم بودند که برای انقلاب شهید دادند و به همین دلیل نیاز است به مشکلات مردم توجه شود؛ مسئولین شیعه حضرت علی(ع) کسانی هستند که طعم فقر را بچشند و با فقرا همشین شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjivem.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما