کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فنی و عمران شهرداری قم:

زنده نگه داشتن پروژه‌های عمرانی رمز موفقیت مدیریت شهری است

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 29 مرداد 1397 ساعت 16:01

معاون فنی و عمران شهرداری قم گفت: رمز اصلی موفقیت مجموعه مدیریت شهری در قم، زنده نگه‌داشتن فعالیت‌های عمرانی سطح شهر است که این مسئله به همه حوزه‌ها کمک می‌کند.


به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه زنده‌بودن شهر که در قالب اجرای پروژه‌های عمرانی تعریف می‌شود باید حفظ شود، اظهار کرد: حتی در شرایط رکود و بد اقتصادی باید پروژه‌های عمرانی در جریان باشد که از آن‌طرف بتوانیم درآمد شهرداری را تضمین کنیم.
معاون فنی و عمران شهرداری قم با بیان اینکه تجربه‌ای که ما در قم داشتیم باتجربه‌ای که در اصفهان داشتیم، کاملاً متفاوت بود، گفت: در زمان حضور ما در اصفهان، وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود و به دلیل رونق ساخت‌وساز، بهتر می‌شد روی پروژه‌ها تصمیم‌گیری کرد، ورود ما به شهر قم مصادف بود با شروع رکود و تشدید آن، اگر این مسئله را مدیریت نمی‌کردیم و خللی در اجرای پروژه‌ها رخ می‌داد، شاید خیلی نمی‌توانستیم جلو برویم.
قاری قرآن اضافه کرد: به اعتقاد من رمز اصلی موفقیت مجموعه مدیریت شهری در قم، زنده نگه‌داشتن فعالیت‌های عمرانی سطح شهر است که این مسئله به همه حوزه‌ها کمک می‌کند، این ‌یک اصل مهم و البته یک کار تخصصی است، مدیری می‌تواند با این مسئله برخورد مناسبی داشته باشد و درآمد شهر را در هر شرایطی تأمین کند که در حوزه شهری کار کرده باشد.
وی با تاکید بر اینکه اگر یک مدیری از دستگاه‌های دولتی وارد حوزه شهری شود، نمی‌تواند توفیقی داشته باشد، بیان کرد: در چند کلان‌شهر ما نیز چنین اتفاقی افتاد و مدیران دولتی که به بدنه شهرداری ورود پیدا کردند، در کوتاه‌مدت دچار مشکلات درآمدی شدند.
معاون فنی و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: مدیر دولتی عادت کرده است که یک بودجه‌ای تخصیص داده شود و آن را هزینه کند درصورتی‌که در شهرداری چنین چیزی نیست، اینجا صفر تا صد را بایستی خودت تأمین کنی، لذا همین مسئله باعث شد که در تعدادی از کلان‌شهرها فقط در پی تأمین هزینه‌های جاری باشند و هزینه‌های عمرانی را صفر کنند و این مسئله شاید در کوتاه‌مدت مشکلات را رفع کند، اما در بلندمدت مشکلات عدیده‌ای را برای شهر ایجاد خواهد کرد.
قاری قرآن با بیان اینکه شهرداری میلیاردها تومان هزینه می‌کند برای بازگشایی یک معبر و یا اجرای یک تقاطع، عایدات اجرای این پروژه هم برای شهرداری خواهد بود و هم برای شهروندان، گفت: اجرای این پروژه‌ها محرکی می‌شود برای رونق ساخت‌وساز در شهر، از این رهگذر شهرداری کسب درآمد می‌کند و این درآمدها تبدیل به خدمات می‌شود و این چرخه ادامه پیداکرده و نهایتاً منجر به تأمین زیرساخت‌های لازم برای یک شهر توسعه‌یافته می‌شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر که بیش از 70 درصد درآمدهای شهرداری‌ها از این مسیر تأمین می‌شود، چاره‌ای جز این نیست، مگر اینکه به یکجایی برسیم که هزینه‌های شهرداری از محل‌های دیگری تخصیص پیدا کند که در حال حاضر این‌گونه نیست، وجود شور و نشاط و پویایی باید در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فضای سبز و... وجود داشته باشد تا یک بستر مناسبی برای زندگی بهتر شهروندان ایجاد شد و انگیزه‌ای باشد برای شهروندان تا در شهر فعالیت داشته باشند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 68152

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68152/زنده-نگه-داشتن-پروژه-های-عمرانی-رمز-موفقیت-مدیریت-شهری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir