دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 68161
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه های علمیه خواهران در اختتامیه اجلاسیه مدیران:

حوزه علمیه خواهران باید به یک بِرند خاص علمی در جامعه برسد

قم نيوز : حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: معتقدیم که حوزه علمیه خواهران باید به یک بِرند خاص علمی درجامعه برسد. باید بدانیم دانش با دادن مدرک به جایی نمی رسد، بنابراین بِرند علمی خواهران نباید به هیچ عنوان خدشه دارشود.
حوزه علمیه خواهران باید به یک بِرند خاص علمی در جامعه برسد
حوزه علمیه خواهران باید به یک بِرند خاص علمی در جامعه برسد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، امروز در اختتامیه چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس عملیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء(س) برگزار شد بر نقش آفرینی همه مسئولین و مدیران مدارس علمیه برای تعالی حوزه علمیه خواهران در مسائل آموزشی، اخلاقی و تهذیبی تأکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در این اجلاسیه بیش از 30 عنوان از مشکلات مدارس علمیه  در کمیسیون ها مطرح شد.

وی عنوان کرد: نباید کسی فکر کند دانش و تجربه به راحتی به دست می آید، بلکه باید بدانیم برگزاری این گونه اجلاسیه برای رفع و شناسایی چالشها بسیار مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور افزود:  این مسئله نشان داد  100 مدیر مدارس علمیه با ارائه نظر خودشان و باشرکت در کمیسیون توانستند خدمات زیادی برای شناسایی نقائص و ارائه راهکار به مسئولین حوزه علمیه خواهران ارائه کنند   

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در تلاش خواهیم بود نواقص مدارس علمیه را به زودی رفع کنیم و برای قوانینی را در این راستا مصوب کنیم.

وی عنوان کرد: باید بدانیم آسیب هایی که در معاونت های مختلف وجود دارد، قطعا با چنین اجلاسیه ای شناسایی می شود و به همین دلیل همکاری همه مدیران برای رفع آسیب ها، توسعه محتوایی و بالندگی ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: معتقدیم که حوزه علمیه خواهران باید به یک بِرند خاص علمی درجامعه برسد. باید بدانیم دانش با دادن مدرک به جایی نمی رسد، بنابراین بِرند علمی خواهران نباید به هیچ عنوان خدشه دارشود.

وی ادامه داد: با هر گونه پایین آوردن بِرند علمی خواهران مخالفیم، بلکه معتقدیم حوزه خواهران از نظر علمی دارای بِرند علمی خاصی است و نباید خدشه دار شود. لذا باید مهارت افزایی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران حوزه ای است که تخصصی ترین رفتار و در عین حال مادر شدن را دارد. درعین حال که درحوزه علمیه خواهران دانش در اوج است، باید مادر و همسر بودن هم در اوج باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: یکی از مسائل مهم، توجه به انضباط و توجه به اجرای قانون است. به هیچ وجه قانون گریزی در حوزه علمیه صحیح نیست. قانون باید در حوزه خواهران به خوبی اجرا شود. دراین مسئله همه مسئولین یکی هستند و فرقی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: اگر حوزه نتواند بهار معنویت را اجرا کند، درس و تعلیم ارزشی ندارد. ایجاد فضای معنوی بزرگترین سرمایه است و باید این مسئله درحوزه بجوشد و پررنگ باشد. عطر انقلابی درهمه جای حوزه باید به مشام برسد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: در برنامه جدید نقش مدیران برای تربیت دانش آموختگان بسیار ضروری است و در این عرصه نباید جلوی رشد و بالندگی و خلاقیت علمی طلاب گرفته شود.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی جامعه به زنان مدیر با اخلاق و مهذب نیاز دارد و این مسئولیت به حوزه های علمیه خواهران واگذار شده است، برای همین باید به مهارت افزایی و نقش آفرینی طلاب توجه شود. برای همین منظور از 250 واحد آموزشی به 190 آموزشی تغییر دادیم تا سهم برنامه های اخلاقی و تربیتی و فوق برنامه را در مدارس بیشتر اجرا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: حوزه علمیه بالنده حوزه ای است که به مباحث تربیتی و اخلاقی و سنت های خوب مانند مباحثه اهمیت ویژه دهد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: مدرسه محوری به معنای این است که مدارس باید در برنامه جدید به جایگاه اصلی خود در مباحث علمی و سایر موارد برسند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb88b0.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما