دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : 68168
منبع : پایگاه تحلیلی خبری 598
عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت:

احمد امیرآبادی: روحانی در مجلس هیچ چیز را نگفته نگذارد!

قم نيوز : احمد امیرآبادی تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور تشریف بیاورد در مجلس و حرف‌هایش را بزند و از قول‌هایی که به مردم داده بگوید و دلایل عدم اجرای قول‌هایش را هم رک و صریح بگوید و هیچ‌چیز را نگفته نگذارد مجلس از این باب هیچ نگرانی ندارد!
پس از پیروزی انقلاب تنها رئیس‌جمهوری که بیشترین اختیارات را دارد آقای روحانی است/ روحانی در مجلس هیچ چیز را نگفته نگذارد!
پس از پیروزی انقلاب تنها رئیس‌جمهوری که بیشترین اختیارات را دارد آقای روحانی است/ روحانی در مجلس هیچ چیز را نگفته نگذارد!

به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی نماینده اول مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور بیان داشت: همانطور که می‌دانید پیش از این 92 تن از نمایندگان تقاضای سوال از رئیس‌جمهور را داشتند که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد و با بررسی این سوالات با حضور نمایندگان دولت، همچنان تعداد 80 نفر از نمایندگان در طرح سوال خود از رئیس‌جمهور در صحن علنی باقی ماندند.

وی ادامه داد: بنابراین بیش از یک چهارم نمایندگان همچنان خواستار طرح سوال از رئیس‌جمهور بودند که طبق آئین‌نامه و مطابق اصل 88 قانون اساسی و ماده 213 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره "د" 499771114 مورخ 9 مرداد 97 کمیسیون اقتصادی سوال این نمایندگان از رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار گرفت که با عنایت به اتمام زمان و عدم اقناع آنان در 5 محور اعلام وصول شد.

وی در خصوص حواشی پیش آمده در مورد سوال از رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی می‌تواند از فرصت پیش آمده برای حضور در بین وکلای ملت به نحو احسن استفاده کند و ما نمایندگان استقبال می کنیم که ایشان حرف‌هایشان را رک و صریح بزند.

امیرآبادی در خصوص بحث اختیارات رئیس‌جمهور و جو سازی برخی رسانه های دولتی در این زمینه تأکید کرد: پس از پیروزی جمهوری اسلامی ایران تنها رئیس‌جمهوری که بیشترین اختیارات را دارد آقای روحانی است. حتی آقای روحانی اختیارات قوه قضائیه و مقننه را به جهت ریاست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا دارد.

وی افزود: در آن شورا برخی قوانین برای پیشبرد اهداف اقتصادی نسخ یا تعلیق موقت می شود و دو قوه دیگر ملزم به همکاری با رئیس‌جمهور هستند.

نماینده مردم قم خاطر نشان کرد: حتی توصیه ای که رهبر معظم انقلاب به ارتش و سپاه فرمودند برای حمایت از دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم هم در این راستا است. بنابراین آقای رئیس‌جمهور بهانه ای ندارد چون هم اختیارات قوه مجریه را دارد و هم بقیه اختیارات را هم گرفته است که یک نمونه آن بحث ادغام بانک های نیروهای مسلح بود که آقای رئیس‌جمهور از رهبری مجوز این کار را گرفتند و یا اینکه در بحث واکذاری پروژه‌ها وی سازمان های نظارتی را مکلف کردند که در واگذاری ها خیلی دخالتی نداشته باشند.

به گزارش 598، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در آخر تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور تشریف بیاورد در مجلس و حرف‌هایش را بزند و از قول‌هایی که به مردم داده بگوید و دلایل عدم اجرای قول‌هایش را هم رک و صریح بگوید و هیچ‌چیز را نگفته نگذارد مجلس از این باب هیچ نگرانی ندارد!
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivzaq.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما