کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظ موسوی:

عرفه فرصت طلایی بخشش گناهان و بازگشت در مسیر سعادت است

ایسنا , 30 مرداد 1397 ساعت 11:32

عضو خبرگان رهبری گفت: عرفه فرصت طلایی و ناب در بخشش گناهان و بازگشت در مسیر سعادت است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی با گرامیداشت فرا رسیدن روز عرفه عنوان کرد: برخی از ایام به لحاظ معنوی و ارزشی که دارند قابل قیاس با هیچ روزی در زندگی نیست و عرفه یکی از این روزهای مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: این روز دارای آثار شگرفی است که باید قدردان لحظات آن بود و فارغ از روزمرگی و زندگی عادی با دعا و نیایش و ذکر، غرق در برکات و آثارش شد.

وی تصریح کرد: عرفه فرصت طلایی و ناب در بخشش گناهان و بازگشت در مسیر سعادت است فرصتی که اگر از آن به خوبی استفاده شود برکات مهمی در زندگی دارد.

این استاد حوزه بیان کرد: در این روز گره‌گشایی از مشکلات و گرفتاری‌های بشری را با ظهور ولی عصر(عج) از درگاه الهی طلب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این روز بزرگ، شیطان خوار و حقیرتر و رانده‌تر و استجابت دعا نزدیک‌تر است عرفه روز دعاست و درب های مغفرت الهی در چنین روزی باز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان اینکه اعمال زیادی در این روز ذکر شده است، گفت: اگر بتوان به شناخت خود و خدا دست یافت به سرچشمه عظیمی از سعادت و کمال دست می یابیم.

وی گفت: در واقع خداوند روز عرفه و سرزمین عرفات را بهانه‌ای برای بخشش گناهان و خطاهای بشری قرار داده است و باید چنین توفیقی را در یافت.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: هر دعای خیری که انسان در روز عرفه قرائت کند از ارزش والایی نزد خدای متعال برخوردار است.

وی بیان کرد: مهم ترین آثار و برکات دعا و نیایش رهایی از منیت ها و خودخواهی ها و پیوند با معبود است در این روز عظیم و بزرگ و با ارزش قرائت زیارت امام حسین(ع) اجر و پاداش زیادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: به ویژه جوانان فضیلت‌های این روز را دریابند اگر ارزش و بهای دعا و وصل بودن با خدا را دریابیم چه بسا گرفتاری ها و مشکلات و آسیب هایی که گریبانگیر بشریت است از میان برود.


انتهای پیام/138


کد مطلب: 68187

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68187/عرفه-فرصت-طلایی-بخشش-گناهان-بازگشت-مسیر-سعادت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir