کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه جمعی از شرکت کنندگان تجمع مدرسه فیضیه قم

خبرگزاری حوزه نیوز , 30 مرداد 1397 ساعت 16:27

ما طلاب و روحانیون حوزه علمیه ، ضمن تشکر از بزرگان حوزوی و حساسیت و واکنش برخی مراجع عظیم الشان و اساتید حوزه های علمیه در راستای اصولی و بدون حاشیه بودن اقدامات حوزوی، اعتراض خود را نسبت به حواشی نامربوط تجمع فوق ابراز می داریم...


به گزارش قم نیوز جمعی از شرکت کنندگان تجمع مدرسه فیضیه قم که در روز پنج شنبه برگزار شد و با حواشی های مختلف روبه رو شد بیانیه ای را صادر کردند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكمُْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكمُ مَّا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَ تحَْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَ هُوَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمٌ... وَ لَوْ لَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُم مَّا يَكُونُ لَنَا أَن نَّتَكلَّمَ بهَِاذَا سُبْحَانَكَ هَاذَا بهُْتَانٌ عَظِيم

آنگاه كه اين شايعه را از زبان يكديگر می گرفتيد، و با دهان خود سخنى می گفتيد كه به آن يقين نداشتيد و آن را كوچک مىی پنداشتيد در حالى كه نزد خدا بزرگ است! چرا هنگامى كه آن را شنيديد نگفتيد: «ما حق نداريم كه به اين سخن تكلّم كنيم خداوندا منزّهى تو، اين بهتان بزرگى است» ( قرآن کریم)

ملت بزرگوار و شریف ایران:

 جمهوری اسلامی ایران،با گذشت چهار دهه از استقرار خود،که سرتاسر آن همراه با تحریمهای ظالمانه و دشمنی های همه جانبه و حتی بیش از صد ماه جنگ مسلحانه بوده است، هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی با دنیای کفر و نفاق قرار دارد. در چنین شرایطی، عواملی چون  بی مبالاتیها ، بی تدبیریها، گره زدن مشکلات کشور به یک سلسله مذاکرات پوچ، انتخاب مدیران پیر و باندی و اتخاذ سیاست های لیبرالی به جای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، دمیدن  در آتش فتنه اقتصادی است. طلاب و روحانیون مردمی، به عنوان  خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب که در طول تاریخ، همیشه در کنارمردم و در خط مقدم مبارزه بوده اند، و با تمام وجود و حتی. بذل جان از ملت اسلام دفاع کرده اند، امروز نیز همچون اوقات خطیر گذشته، با تمامی وجود در عرصه جنگ اقتصادی ورود نموده و با اقدامات مختلف، همچون سخنرانی های روشنگرانه و بصیرت ساز در مورد جنگ اقتصادی، ورود به عرصه های مدیریتی، مشاوره به مسئولان و مردم، تلاش برای همیاری اقشار مختلف در راستای کم شدن فشار  بر مردم و بیدار کردن کسانی که در خواب غفلت فرو رفته اند، تلاش می کنند تا زمینه پیروزی در این جبهه پیچیده را فراهم آورند. در همین راستا و با هدف گرفتن بهانه عدالتخواهی از دشمنان انقلاب، تجمعی قانونی با درخواست عموم طلاب از سوی جمعی از نهادهای حوزوی و به منظور اعتراض به برخی جریانات سیاسی کشور، که به جای تحرک جدی و متناسب با جنگ اقتصادی، به دنبال القاء موهومات و دل بستن دوباره به سراب مذاکرات با اروپا و حتی امریکا هستند در فیضیه برگزار شد. متاسفانه برخی از ورود روحانیت برای مطالبه دغدغه های مردم وحشت زده شده اند و به جای تغییردر سیاست های اقتصادی خود و عمل به مطالبات به حق طلاب در جلوگیری از واگذاری ده ها تن ذخایر طلای کشور، رانت خواری چندین میلیارد دلاری در واگذاری ارز کشور، جلوگیری از سودجویی محتکران و برخورد جدی با مفسدان اقتصادی، سعی در حاشیه سازی برای این مطالبات به حق نمودند.

ما طلاب و روحانیون حوزه علمیه ، ضمن تشکر از بزرگان حوزوی و حساسیت و واکنش برخی مراجع عظیم الشان و اساتید حوزه های علمیه در راستای اصولی و بدون حاشیه بودن اقدامات حوزوی، اعتراض خود را نسبت به حواشی نامربوط تجمع فوق ابراز می داریم و اعلام می کنیم، که ترفندهای آشنای جنگ روانی در دروغ پراکنی و حاشیه سازی  و به خط کردن رسانه های پر تعداد و قلم به مزدها، برای جولان دادن علیه اصل موضوع، اقدام جدید و نا آشنایی نیست. قطعا درمان چالش های پیرامون نظام، با تمرکز بر این اقدامات سخیف هیچ نسبتی ندارد. آیا نباید برای مردم این سوال طرح شود که چگونه یک پلاکارد( که در عرض چند دقیقه جمع آوری شد و در همانجا از سوی سخنرانان نسبت به آن واکنش نشان داده شد) و یا عکسهای دستکاری شده از حضور نظامیان! در تجمع، اینگونه از نماینده مجلس تا مسئولان دولتی را برای هجمه به طلاب و روحانیت به خط می کند، ولی پر شدن انبارهای محتکران از مایحتاج ضروری مردم خم به ابروی چنین افرادی نمی آورد؟ چگونه است که واگذاری رانت 18 میلیارد دلاری از  ذخایر ارزی کشور عده ای سیاست باز کاسبِ حاشیه و رسانه های زنجیره ای را تکان نمی دهد و اینگونه برای یک بیت شعر (که معلوم نیست از کجا آمده و سر نخ آن رو به سوی پستوهای عملیات روانی خودشان دارد) به در و دیوار می کوبند؟

ما همچون رهبر معظم انقلاب باحمایت از دولت مستقر و تاکید بر استقرار و پاسخگویی دولتمردان در مواجهه با مشکلات مردم اعلام می کنیم با این ترفندهای نخ نما شده از مطالبه ی حقوق اساسی ملت ایران دست بردار نخواهیم بود و هرگز اجازه ی له شدن مردم، زیر چرخ سیاست های لیبرالی برخی وابستگان فکری غرب را نمی دهیم.

به عمرو عاص هایی که مشغول طراحی علیه طلاب و مردم هستند باید گوشزد کرد که اگر قرار بود روحانیت شیعه با یک شایعه ی ناجوانمردانه میدان را خالی کند هنوز نظام منحوس پهلوی پابرجا بود. همانگونه که از معمار کبیر انقلاب آموخته ایم، تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

امید است با اقدامات به موقع و به جای مسئولین و حمایتهای مردم انقلابی، همچون گذشته، بزودی شاهد شکست دیگری برای جبهه کفر و نفاق و پیروزی دیگری برای موحدین و یاوران حق باشیم.

و السلام علی من اتبع الهدی

جمعی از شرکت کنندگان تجمع مدرسه فیضیه قم

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 68205

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68205/بیانیه-جمعی-شرکت-کنندگان-تجمع-مدرسه-فیضیه-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir