کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

نخبگان حوزه و دانشگاه برای کاهش آسیب های اجتماعی، طرح کاربردی ارایه دهند

خبرگزاری حوزه نیوز , 31 مرداد 1397 ساعت 5:00

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از نخبگان حوزوی و دانشگاهی خواست تا به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در کشور ، طرح های علمی و کاربردی خود را ارایه دهند.


به گزارش قم نیوز دکتر منصور داداش نژاد با بیان این که امروزه بحث آسیب های اجتماعی به یک دغدغه بزرگ ملی در نزد مردم و مسئولان تبدیل شده است، اظهار داشت: برای کاهش و رفع این معضلات و آسیب ها بی شک هر فرد و نهادی وظیفه خاص خود را دارد و در این میان از حوزه و دانشگاه انتظار می رود که طرح های کاربردی خود را برای این منظور ارایه دهند.

وی افزود: البته در این خصوص تاکنون طرح های مطالعاتی خوبی در دستور کار بوده اما آن چه مهم است این که می بایست این ها ناظر به نیازهای روز و کاربردی باشند تا خروجی آن ها کاهش آسیب های اجتماعی در میان اقشار گوناگون جامعه باشد.

این محقق و پژوهشگر عرصه علوم انسانی همچنین خاطرنشان کرد: طبعاً در این باره ما نیازمند مراکز و پژوهشکده هایی هستیم که هدفشان این باشد که کارها را کاربردی کنند.

وی بیان داشت: به عنوان مثال در حال حاضر آمار طلاق یک آمار بسیار نگران کننده است که باید برای آن فکری کرد و یک طرح علمی و دقیق مطالعاتی ناظر به نیازها و اقتضائات امروز نیاز است تا با اجرای آن در سال های پیش رو به تدریج این آمار طلاق کاهش یابد.

داداش نژاد همچنین گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی ما به خصوص در بحث اقتصاد ناشی از تنبلی و فرار از روحیه کار کردن است که در این خصوص نیز می بایست ریشه ها و زمینه ها بر اساس یک طرح علمی و پژوهشی شناسایی و احصا شده و برای درمان آن ها مباحث کاربردی ارایه گردد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 68223

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68223/نخبگان-حوزه-دانشگاه-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-طرح-کاربردی-ارایه-دهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir