چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : 68240
منبع : خبرگزاری تسنیم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عید قربان روز پیروزی بر نفس است که یکی از فلسفه‌هایی که عید قربان دارد این است که به ما بیاموزد هرگاه در بندگی و مبارزه با دشمنان توفیق داشتیم شکرانه آن جشنی است که به درگاه الهی برگزار می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: عید قربان روز پیروزی انسان بر نفس است
 به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی اظهار داشت: عید قربان روز پیروزی بر نفس است که یکی از فلسفه‌هایی عید قربان این است که به ما بیاموزد هرگاه در بندگی و مبارزه با دشمنان توفیق داشتیم شکرانه آن جشنی است که به درگاه الهی برگزار می‌کنیم و این جشن را خدا برای ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه عید به معنای موفقیت در انجام مأموریت‌ها و تکالیف و بندگی خدا‌ست، افزود: عید قربان برای عده‌ای از مردم پس از انجام مناسک حج و فرصتی برای جشن پیروزی در مبارزه با شیطان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه سراسر زندگی انسان جهاد است، بیان کرد: بزرگ‌ترین جهاد، جهاد با نفس و خود است و هرکسی با جنگ با نفس پیروز شود در عالم پیروز می‌شود و هرکسی در جهاد اکبر پیروز شد هم در جهاد اصغر و هم جهاد کبیر پیروزشده است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: درک وشناخت از خود و خودشناسی مهم‌ترین گام برای خودسازی است و اینکه انسان بداند برای دنیای فانی خلق نشده است و دنیا برای وی است نه وی برای دنیا.

 حاجی‌صادقی با بیان اینکه همیشه در محضر خدا هستیم، بیان کرد: انسان باید همیشه این باور را داشته باشد که در همه زمان خداوند به وی نظارت کرده و بر همه زندگی‌اش تسلط دارد و بابت رفتار زشتش محاکمه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان بداند دنیا منزل است و با مرگ نابود نمی‌شود و بلکه منزل خود را عوض می‌کند و این مرگ برای همه است و شروع برای محاکمه در درگاه الهی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjy8em.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما