پنجشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 68241
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری: گذشتن از مال و دارایی برای محرومان پیام عید قربان است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام قربانی کردن یعنی اینکه انسان از مال و دارای خود برای دیگران می‌گذرد، گفت: روحیه قربانی کردن همگرایی را در جامعه اسلامی تقویت می‌کند، نیاز امروز جامعه نیز همگرایی و انسجام ملی و دستگیری از یکدیگر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری: گذشتن از مال و دارایی برای محرومان پیام عید قربان است
عضو مجلس خبرگان رهبری: گذشتن از مال و دارایی برای محرومان پیام عید قربان است
حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی اظهارداشت: یکی از اعیاد بزرگ اسلامی عید قربان است که خداوند این عید را برای تقرب مسلمانان به سوی وی از راه قربانی کردن و خدمت به دیگران قرار داده است.

وی افزود: دراین روز سنت قربانی کردن مورد تاکید پیامبر (ص) است واهل بیت (ع) است، امام صادق (ع) فرمودند اگر کسی دراین روز قربانی کند قبل از اینکه قطره خون قربانی به زمین بچکد خداوند گناهان وی را می‌بخشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت قربانی دادن در روز عید قربان ادامه داد: در برخی روایت آمده است که اگر تنهایی توانانی انجام قربانی را ندارید به صورت شراکتی این اقدام را انجام دهید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیام قربانی کردن یعنی اینکه انسان از مال و دارای خود برای دیگران می‌گذرد، گفت: روحیه قربانی کردن همگرایی را در جامعه اسلامی تقویت می‌کند، نیاز امروز جامعه نیز همگرایی و انسجام ملی و دستگیری از یکدیگر است.

حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: در شرایط بد اقتصادی قرار داریم و مردم باید به کمک یکدیگر بیایند و نباید توقع داشته باشیم همه مشکلات توسط دولت حل شود، وظیفه داریم در حد توان به کمک یکدیگر بشتابیم و عید قربان فرصت خوبی برای این حرکت است.

وی با بیان اینکه پیام دیگر عید قربان، قربانی کردن خواسته‌های نفسانی و هوا و هوس است، بیان کرد: در روایتی از امام سجاد (ع) آمده است به کسی که حج رفته بود فرمودند آیا در لحظه ای که گوسفند قربانی کردی نیت کردی که حنجره هوا و هوس را ببری و خواسته‌های نفسانی خود را فدای خداوند کنی، درس مهمی است که انسان باید در هرحال خواسته خدا را بر خواسته خود مقدم کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6uni.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما