شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 68301
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام والمسلمین جزایری در اجلاسیه معاونان استانی حوزه های علمیه : 

۱۷ کتاب درسی در حال تولید است/ استفاده از ده هزار و ۸۳۹ آیه و روایت در کتاب درسی طلاب 

قم نيوز : مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه گفت: حدود ۱۷ کتاب در حال تولید داریم و کتاب های روش تدریس نیز در حال نهایی سازی برای تولید هستند.
۱۷ کتاب درسی در حال تولید است/ استفاده از ده هزار و ۸۳۹ آیه و روایت در کتاب درسی طلاب 
۱۷ کتاب درسی در حال تولید است/ استفاده از ده هزار و ۸۳۹ آیه و روایت در کتاب درسی طلاب 
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری پیش از ظهر شنبه در اجلاسیه معاونان استانی حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد با اشاره به ضرورت بررسی و بازبینی متون درسی حوزه گفت: امسال 48 عنوان کتاب درسی را با بیش از 150 تیراژ به چاپ رساندیم و این در شرایطی است که 10 سال قبل در حوزه  این کار آرمانی دست نایافتنی بود.

وی به تدوین متون و سرفصل ها اشاره کرد و اظهار داشت: سرفصل ها بعد از گذشت یک مسیر طولانی ابلاغ و به گروه های علمی سپرده می شود و پس از آن جزئی سازی، پیشنهاد به مؤلف و انتخاب ناظر علمی توسط گروه ها انجام می گیرد.

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در طی یک فرایند طولانی و کار جمعی متن ها به دست می آید افزود: از امتیازت آن متون، توجه به آیات و روایت است؛ چرا که برخی منابع  آموزشی ما در گذشته طلبه ها را با آیات و روایت کم تر درگیر می کرد؛ اما اکنون در 24 کتاب ده هزار 839 آیه و روایت به کار رفته است.

وی خاطر نشان کرد: این کتاب هایی که تدوین می شود کد بندی انجام می گیرد به این صورت که کد یک مربوط به کتب درسی، کد 2 مربوط به کتب کمک درسی و کد سه مربوط به کتب اقتضایی می باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین جزایری گفت: حدود 17 کتاب در حال تولید داریم از جمله نقد وهابیت از آیت الله العظمی سبحانی و کتاب های روش تدریس نیز در حال نهایی سازی برای تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه امکان دانلود تمام کتاب ها در سایت دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه وجود دارد افزود: دوره هایی برای اساتید مجری این کتاب ها برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchzxn-.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما