يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 68363
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم مطرح کرد

رتبه نخست قم در تعداد شهدای مدافع حرم

قم نيوز : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بیش از 425 شهید مدافع حرم در استان قم داریم که بالاترین آمار در سطح کشور است و مزار این شهدا عمدتا در بهشت معصومه(س) است.
رتبه نخست قم در تعداد شهدای مدافع حرم / مزار شهدا در قبرستان شیخان ساماندهی نشد
رتبه نخست قم در تعداد شهدای مدافع حرم / مزار شهدا در قبرستان شیخان ساماندهی نشد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم مطرح کرد
رتبه نخست قم در تعداد شهدای مدافع حرم / مزار شهدا در قبرستان شیخان ساماندهی نشد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: بیش از 425 شهید مدافع حرم در استان قم داریم که بالاترین آمار در سطح کشور است و مزار این شهدا عمدتا در بهشت معصومه(س) است.

به گزارش قم نیوز سید جواد هاشمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به پروژه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار کرد: پروژه 405 واحدی این بنیاد تکمیل و تقدیم خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان شد، همچنین پروژه ای برای جانبازان اعصاب روان داشتیم که به دنبال کمبود بودجه تکمیل نشد.

وی ادامه داد: بیش از 425 شهید مدافع حرم در استان قم داریم که بالاترین آمار در سطح کشور است و مزار این شهدا عمدتا در بهشت معصومه(س) است، از جمع این شهدا، 165 شهید از تیپ زینبیون، 232 شهید از لشکر فاطمیون و 24 شهید هم ایرانی بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: بیش از 58 مستند از مادران و پدران شهدا جمع آوری شده است، استان قم استان برتر در زمینه مسابقات قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران شناخته شد و تعدادی از جانبازان قطع نخاعی استان به اردوگاه‌های تفریحی این بنیاد اعزام شدند.

هاشمی با اشاره به افراد زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان قم اظهار کرد: 3 هزار و 809 نفر طلبه و دانشجو زیرپوشش این بنیاد هستند  که نسبت به گذشته شاهد شد آمار این بخش هستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های پالایش سلام جانبازان را در استان قم در دوره‌های سه ماهه و 6 ماهه داریم، همچنین امسال 520 مورد خدمات دندان پزشکی به افراد زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ارائه شد و 19 هزار و 516 نفر بیمه شده این بنیاد در استان قم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: در سال جاری 74 نفر از پزشکان عمومی و متخصص، افراد زیرپوشش این بنیاد را در منزل و مطب ویزیت کردند.

هاشمی با اشاره به طرح پالایش سلامت والدین شهدا در استان قم اظهار کرد: سه هزار و 424 نفر از والدین شهدا و 397 نفر از همسران شهدا زیرپوشش این طرح در استان قرار گرفتند، همچنین جانبازان قطع نخاع، آزادگان و جانبازان شیمیایی هم به صورت مستمر مورد پالایش سلامت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با 500 نفر از جامعه هدف این بنیاد از جمله خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در سال جاری دیدار داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: 72 گلزار شهدا و چهار هزار و 748 مزار شهید در استان داریم؛ بزرگترین گلزار شهدای استان قم گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) است و ما متاسفانه هنوز نتوانستیم که مزار شهدا را در قبرستان شیخان ساماندهی کنیم.

هاشمی با اشاره به نخبگان زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار کرد: 433 نخبه شاهد و ایثارگر در استان داریم که حمایت‌های خوبی از آن‌ها می‌شود، افراد زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم رتبه‌های خوبی در کنکور سراسری امسال کسب کردند و اکنون 30 نفر از اعضای جامعه شاهد و ایثارگر، عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال 300 نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم شاغل شدند، از این افراد 125 نفر به استخدام دستگاه‌های دولتی درآمدند. امسال هزار و 341 نفر به مراکز مشاوره این بنیاد مراجعه کردند و در سال جاری 881 نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تسهیلات مسکن را دریافت کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmmdv.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما